Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 helt crazy, guttungen ønsker seg nå hvite addidas sko, metallmatboks fra starwars, skogstadjakke etc. Men har ikke råd Var så stolt over de nye skoene med lastebiler på, nå vil han ikke ha de mer. Helt frustrert jeg, har ikke råd til å bli moteslave trodde ikke motepresset var så stort blandt 3åringer
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Eldste er 4 og han kan godt komme og si han vil ha blinkesko eller matboks med Starwars men Skogstadjakke? Åssen vet han hva det heter liksom!?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 omg! Er det mulig? Kan kanskje skjønne matboksen, men adidas sko og skogstadjakke faktisk! Hvor skal dette ende ?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 helt ekstremt.. men pappaen krøp til korset og kjøpte yoda (?) matboks =P Sagt at han må snakke med pappaen, og så kan vi evt spleise på noe om han fremdeles ønsker seg det etter noen mnd =P HI
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Syns ærlig talt ikke dere skal gi etter jeg altså, ihvertfall ikke med adidas sko, syns det er helt tragisk i grunnen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 UFF, det er tragisk...Barn som ikke får lov til å være KUN barn..At det skal gå helt ned i 3 års alderen. Jeg har absolutt ikke råd til å kjøre på slik, men jeg har vært litt bevisst tanken. Da niesen min begynte i bhg så var det nesten med engang slik, og nå er hun begynt på skole og verre er det. Det tar ikke slutt, det bare bygges på til det umulige.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Det er da helt vanlig at ungene ønsker seg det alle andre har - uten at det bør defineres som motebevisthet. den dagen de ønsker seg Levis nettopp fordi det er Levis og ikke en hvilken som helst olabukse - da kan man snakke om motebevissthet. Starwars er ekstremt populært blant ungene, på samme måte som cars, batman, spidermat osv har vært tidligere. Ønsker han seg skogstad fordi det faktisk står skogstad på den, eller ønsker han seg en allværsjakke ala skogstad? Skogstad er jo forsøvrig et bra merke til en ganske ordinær pris, og ikke noe dyrere enn allværsjakkene på f.eks Lindex
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 han ønsker seg svart skogstadjakke md lyseblått Skogstadmerke på, kan alle bokstavene, så vet om vi prøver å lure ham =P
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Enig med 20:46. Syntes det er litt hysterisk å bli helt panisk fordi sønnen din ønsker seg slik alle andre har. Du klarer vel å si nei, og forklare at du ikke kan gi han alt han vil ha? Er ikke verre enn det. Ikke bli hysterisk nå da.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Jeg kjøpte skogstad jakke til min 3 åring på obs! Kosta meg 200 kr, på salg for 2 uker siden;). Et godt råd er og kjøpe slike dyre ting på salg. Feks dyre vinterjakker fra de bedre merkene er på salg når vinteren er over. Har kjøpt både reima og andre dyre merker på opptil 70%.. Samme gjelder vinterdressene. Kjøper det når vinteren er over og vårdressene er på vei inn i butikkene. Har aldri i mitt liv betalt mer en 500 kr for en splitter ny reima dress;). Nå skal jeg begynne og kikke etter vårdresser til neste år. De er på salg nå
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 genialt tips tror jaggu jeg skal se etter vårdress mandag konkurssalg og outlets er også lurt kjøpte navigare softshelljakke til jenta mi i fjor, ny pris 900, jeg betalte 100 (konkurssalg)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 Omg! Skogstad-jakke og Adidas-sko?? Er det å være motebevisst?? Okeeeeiii.... da er de aller fleste barna i barnehagen vår det også.. det er da helt vanlige merker?
minesøtesmå Skrevet 20. august 2010 #14 Skrevet 20. august 2010 Vill ikke kalle det motebeviste klær.. Adidas skoene er "kule" ifølge barn.mye pga de ser ut som fotball sko... Skogstad jakke...så si alle barn i vår og min bhg har skogstad jakke.. og starwars..hvilken gutt vill ikke ha starwars? snart byttes starwars seg ut med noe nytt igjen .. feks. bacugan,(?) osv...slik blir det i årene fremover
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 Skogstad og Adidas er da ikke dyre merkevarer? Et par Adidassko koster ikke mer enn 3- 400 kroner på full pris? Igår kjøpte jeg nye Adidas sko til 3 åringen på halv pris, 200 kroner. Skogstad er heller ikke noe dyrt. Hadde du sagt Bergans, Norrøna, TTH, Cup Cake, My Cinnamon etc så hadde jeg forstått deg, DET er dyre merker, mens Skogstad og Adidas er helt ordinære klær! Ikke er det spesielt "moterikig" heller, det er bare praktisk. Og du; Når min 3 åring sier at hun har lyst på ditten og datten så sier jeg bare at hun får ønske seg det til jul/ bursdag, dette godtar hun ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 Bare nysgjerrig; hvor i landet ligger disse barnehagene dere refererer fra?
Raych Skrevet 20. august 2010 #17 Skrevet 20. august 2010 Hm, da har vi vært "motebevisste" siden ungene begynte å gå. De har nemlig hatt Nike, Adidas og Pumasko fra første stund. Utrolig lette og gode sko:) Synes ikke Adidas er et spesielt dyrt merke. Ser at de fleste ungene her har det fra de er ganske små. Skogstadjakker har de også I bhg har vel omtrent alle ungene Berganssekker til tursekker, Skogstadjakker, adidassko (eller et annet idrettsmerke) osv. Ville nok heller reagert hvis de hadde kommet med noen av de virkelig dyre merkene som ble nevnt over her.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #18 Skrevet 20. august 2010 HUFF, dette er tragisk, og SKUMMELT!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #19 Skrevet 21. august 2010 For å si det slik..Penger har vi nok av.Men av prinsipp handler vi ikke merkeklær.Vi kjøper alt guttene trenger og prioriterer heller en 500 lapp i mnd på sparekontoene deres. Det er foreldrene sitt ansvar å lære barna holdninger og riktige verdier.Kan gjerne kjøpe nike sko fordi det er på tilbud hos G-sport,men kjøper like gjerne et par joggesko på skoringen...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #20 Skrevet 21. august 2010 Hva e da merkeklær om addidas og skogastad går under den kategorien? Ser ikke den store forskjellen på adidas og skoringensko. Er nok tilfeldig at det er adidas som er in for tiden, kunne like godt vært sko til 299,- fra eurosko med spiderman på.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #21 Skrevet 21. august 2010 adidassko til tutta for 199 kr på xxl..hvor er det dyrt hen om du ikke skal stå i restekorga på enhver butikk og lete deg frem etter antiglittersko og riktig størrelse??
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #22 Skrevet 21. august 2010 Så lenge gutten ønsker seg et bestem MERKE, så handler det selvfølgelig om å være merkebevisst. Når han vet navnene på skoene og jakkene han ønsker seg er det fordi navnet på merkene på klærne er et tema i barnehagen, og da vil jeg også si at det må være mange merkebevisste der. Trist. Datteren min har også adidas-sko, men hun aner ikke hva de heter og er ikke opptatt av at det er noe bedre merke enn de sorte skoene sine fra økonomisko uten merke på. Jeg synes det er veldig trist at det er så sterkt merkepress blant barn, at treåringer ønsker seg skogstadjakke og adidassko. Jeg ville ikke gitt etter, jeg er veldig bevisst på å lære jenta mi at det er greit å ville annerledes enn de andre barna og gå sine egne veier. Barn har godt av å se at ikke alle er like, slaik at de kan vokse opp og bli gode, tolerante mennesker som ikke dømmer andre på merkene på klærne, eller andre statussymboler.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #23 Skrevet 21. august 2010 Her i huset måtte vi gi klar beskjed til ungene at vi kjøper det de trenger, er det ting de ikke trenger men bare ønsker seg så må de kjøpe det selv. Det har fungert på alle her i huset, de maser ikke men de siser de ønsker seg. Jeg vet jo hva de liker og ikke liker, så jeg kjøper litt uifra det. alle ungene har forskjellig smak, så det blir mye forskjellig her. Men er et ting de ønsker seg bare pga at noen andre har det, må de kjøpe seg selv. Alle har sine jobber i huser, så alle tjener sine penger uansett alder. Men det har heldigvis vært lite motepressi barnehagen, og det er lite på skolen her også. Evt at ungene våre ikke føler seg presset. Jeg ser at endel av vennene til ungene går de dyre merkeklær, men jeg hører de skryter av tøyet mine barn har også. Og jeg pløyer billigstativer for klær, for med mange barn i hus kan jeg ikke kjøpe dyre klær. Ungene er fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå