Gå til innhold

Jobber du i en operasjonsavdeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken tilrettelegging blir gjort for den gravide arbeidstakeren i forhold til inhalasjonsanestesi/narkosegass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber med dagkirurgi hvor vi har mye TIVA. Når det brukes gass, intuberer vi gjerne pasienten for å minimere gassforurensning. Hvertfall hvis jeg spør.... Ta det opp med sjefen din.

Skrevet

Hei og takk for svar. Pasientene våre som får narkosegass blir intubert så sant det ikke er barn, for da brukes maske. Men selv ved tette systemer vil det forekomme gass i rommet ved ekstubasjon og utånding og det er da jeg lurer på om gravide skal holde seg unna pasienten og omgivelsene ved ekstubasjon og oppvåkning. Hva med hvis gassavsuget blir glemt og hele stuen fylles med gass? Det er da en menneskelig feil, men det skjer og det er ikke alltid det er de på operasjonsstua som oppdager lekkasjen... Bør gravide holde seg unna siden det da kategoriseres å jobbe i et risikofylt miljø? Kan man verne seg mot menneskelige feil?

Skrevet

p.s. sjefen setter verneombudene på saken da det faktisk ikke opprettet noen prosedyre på dette. Bare lurer på hvordan det er andre steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...