Gå til innhold

Avstandsforhold, noen som har litt erfaringer med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt en kjæreste i 6 måneder nå, han bor i UK og jeg Norge, vi har det veldig fint sammen og møtes en gang i måneden, har truffet familien hans og blitt godt kjent med vennene hans, han har truffet min og barnet mitt, vi planlegger å flytte ut sammen til neste år, jeg studerer nå og han har jobb..

Det går fantastisk nå, men et år er jo ganske lenge, har jo lest mye om avstandsforhold og at det som regel oftest ikke går bra, trenger å høre reale erfaringer og synspunkt til avstandsforhold, har dere vært igjennom det og evt har noen solskinnshistorier å dele meg med? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er samboer med en fra England. Vi hadde det slik som dere. Treftes ca 1 gang i mnd. Men han flyttet til Norge etter 5 mnd, så var ikke så lenge å vente:) Nå har vi fått oss en pjokk som er snart året.

Skrevet

Så artig, hvor i England er han fra.. Typen snkker om at han vil flytte hit også, men det er ikke så lett å få jobb når man ikke kan norsk? Fikk han lett jobb eller noe støtte fra NAV i mellomgangstiden?

Skrevet

Ikke slik som dere, men mannen min( da kjæresten) dro jorden rundt etter vi hadde vært i lag i en del år. Han var da borte i 7 mnd. Den siste mnd var jeg sammen med han.

Det gikk bare fint.

Klart jeg savnet han, men jeg tenkte at forholdet fikk en test.

Noe vi begge besto.

Skrevet

Han er fra London. Han har utdannelse fra universitetet innen data, men ikke vært heldig med å få jobb innen der dessverre. Ser vel helst at han kan snakke norsk, men det gjør han lite av altså, går mest på engelsk hos oss. Han er dj i tillegg, så han fikk jobb som det her. Ikke fått noe støtte fra nav nei, men det tror jeg han har krav på hvis han har krav på dagpenger i england. Han kan overføre det hit på en måte, må bare fylle ut noen skjemaer og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...