Gå til innhold

Hvordan går det med forberedelsene?


MillaLilla

Anbefalte innlegg

Jeg merker jeg stresser litt med at jeg ikke føler vi er helt i rute med forberedelsene til babyen kommer. Foreløpig er det vi har klart en masse klær som vi har fått i presang, i tillegg til at jeg har strikket noen drakter, kjøpt inn lammeskinn til soving, dyne og sengetøy. Vi holdt på å kjøpe vogn forrige helg, men så ble vi usikre på vognvalget og bestemte oss for å heller se på en annen vogn. Hvis vi liker den så godt som vi tror blir det vogn denne helgen. Ellers er listen veldig preget av hvisomatte og kanskje.

 

For eksempel har vi fått tilbud om å overta en sprinkelseng av venner (men jeg har ikke sett den, og jeg antar at hvis vi overtar den må den pusses ned og males om, for jeg vil ha den hvit, mens jeg antar at den er sjokoladebrun), jeg vil gjerne kjøpe inn en leandervugge men det er jo noe man kun får brukt i noen måneder og vi har mulighet til å få låne en krybbe (riktignok hverken spesielt fin eller elegant) av familie. Jeg har planlagt stellestasjon på en kommode vi skal sette inn på voksensoverommet, men kommoden må først bygges og vi har enda ikke leid inn snekker til å gjøre jobben...

 

I tillegg skal jo barnerommet males og settes i orden og kanskje møbleres litt utenom sprinkelseng også.

 

I det hele tatt er det mye som bør ordnes i løpet av de neste ukene (vi fyller 30 uker om et par dager og da kan jo babyen i teorien komme om bare litt mer enn 6 uker, selv om terminen er om 10 uker).

 

Jeg blir nesten svett av å tenke på alt dette, jeg! Hvordan er det med dere andre? Ligger dere lenger foran i løypa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke gjort en eneste ting:/ kjennet at "nesting" behovet blir større og større.hehehe. Får en liten gutt igjen så vi har masse som han skal overta fra storebror. Eneste vi skal kjøpe er vogn og fikse barnerom, men kjenner at jeg har et stort behov til å få det rommet ferdig. Er jo 10-11uker igjen "bare". Må få fiksa det slik at vi får kjøpt kommode til klærne. Ikke noe vits å vaske før det er i orden.

Skal vel kjøpe litt klær også, men ikke så mye siden vi har en del fra før. Har også fått mange vinterdresser fra venninner som har fått vinterbarn så det er i boks:)

Planen er iallefall å starte i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden babyene kan komme før tida så har vi pussa opp soverommet dems.

 

Har lagt gulv der, malt vegger og lister, skrudd opp sengene, satt fram gyngestolen og to kommoder der og pynta :) Har også handla en del klær og sengetøy som er vaska og klart, sammen med dynene.

 

Fikk vognposene i går, vogna er klar, tvillingvugga i stua, to nye lammeskinn, brystpumpe, flasker, sterilisator, smokker, ammeinnlegg, bleier osv.

 

Mangler bilstolene så er alt klart heldigvis. Til og med kjøpt brystvortekrem siden jeg ble så sår av amminga på sykehuset sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere er godt igang med forberedelser, her er det et stort kaos, noen klær er handlet inn, det er også dyne og sånn. Seng, vogn, og div. annet bruker jeg det jeg har etter de to jentene vi har fra før, det er ikke rosa altså, er jo litt gammelt (10-7 år), men det er pent brukt! (venter gutt nå)!

Men vårt store kaos nå kommer av at vi har begynt å flytte nå i helga, vi bestemte oss for å flytte på tirsdag. Men vi har så mye ting at vi blir nok bruken 1 uke til før vi har kommet oss i hus. Er ikke så mye jeg kan hjelpe til med heller av de store tingene.

Hos oss må nok den i magen tåle blomstrete tapet frem til sommeren, men jeg håper jeg rekker å bli ferdig med alt annet i løpet av de 10 ukene som er igjen!

Lykke til med forberedelser alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også litt tregt! Har mange planer og idèer og ønsker osv, men får ikke gjort særlig pga formen. Bekkenløsning ++.. Ting tar litt tid for å si det sånn. Dette er barn nr.2, så mye er i orden fra før heldigvis. Kjenner jeg stresser mindre enn sist, "alt ordner seg". Men har en plan om å komme meg på loftet i løpet av sept og se igjennom sønnen min sine klær, kan sikkert bruke mye av det selv om vi venter jente denne gangen.

Lykke til med nestinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte kjempe tidlig med forberedelser jeg da... hadde helt panikk for at vi ikke skulle rekke å bli ferdig med alt sammen før tiden var inne.. så her er alt i boks og vi er i uke 28+3... hehe

Alt er klappert og klart og jeg må innrømme at det er ganske godt å slippe å ha det hengende over meg den siste tiden...

 

Lykke til til dere som har litt igjen... dere blir nok snart ferdige:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Her er vi alle på forskjellig sted, ja (men jeg synes alle har kommet litt lenger enn meg).

Her kom i det minste vuggen på plass over helgen, så nå er jeg litt roligere.

 

Lykke til til alle! Også er det jo veldig hyggelig å bygge rede, da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...