Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 OK. Nå skal dere få innblikk i noen syke familieforhold (får prøve og ta det litt humoristisk, enda så tragisk det er). Jeg er 36 år. Siden babyen ble født har min mor kommet en gang i uka og støvsugd og tørket støv. I det siste har hun utvidet det til to dager, der hun går tur med babyen en dag og gjør husarbeid en dag. Dette er *naturligvis* en flott og viktig hjelp, men det kan så lett oppstå gnisninger. Hun er nemlig en markant personlighet, og idag overtrådte hun noen grenser og jeg gråt mens hun var ute på trilletur. Da hun kom tilbake ba jeg om et par ukers pause fra henne. Men det fikk jeg ikke... Barnevernet har besluttet å ha råd og veiledning hos oss, og mora mi truet faktisk med å gå til Barnevernet og si fra om at vi utestengte henne! Men det var da ikke for alltid, bare noen uker som jeg ba om. Sykt, ikke sant? Det gror uansett ikke over med støv på et par uker, og noe kan jeg jo gjøre selv. Hun sa hun ikke vil at det skal henge støv rundt når Barnevernet er her, og at babyen skal få kontakt med andre. Jada, men hun trenger ikke overkjøre meg fullstendig heller. Hvem har rett? Jeg sa at det går da an å finne andre trillepiker eller barnevakter. "Hvem skulle det være da?" sa hun surt. Iallfall er det helt klart at jeg har null innflytelse på mitt liv, og aldri får "forlate reiret".
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Først om fremst...Hvorfor skal barnevernet ha råd og veiledning hos dere?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Ta det opp med barnevernet når de kommer, hør hva de mener. De er ikke så farlig som man tror:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Først sa de at det var for å ta ting som kunne oppstå underveis, men så plutselig nevnte de en tiltaksplan! Denne har jeg ikke fått se ennå. Vet fra før at de ikke er blitt overbeviste av mitt samspill med babyen (blir veldig nervøs så snart BV toger inn i huset). Og de vil at jeg skal gå på babysang og i Åpen Barnehage (noe jeg har tenkt å gjøre uansett).
Lille-Pernille Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Jeg synes det er grusomt at din mor truer med å kontakte barnevernet dersom du ikke danser etter hennes pipe. Vil hun lyve for dem og muligens vanskeliggjøre både din og egen fremtidige kontakt med barnet? Barnevernet er ment som en ressurs og "falske" anmeldelser medfører bortkastet tid som kunne vært brukt på de som virkelig trenger bistand!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Moren din er sikkert bekymret for både deg og for barnet. Noe må det jo være i og med at barnevernet har fanget opp at samspillet mellom deg og barnet ikke er som det skal. kanskje jeg missforstår deg, er det moren din som har meldt deg til barnevernet? Jeg sier ikke på noen måte at du er en dårlig mor altså, og det kan jo også hende at barnevernet/moren din tar feil. Men jeg syntes ikke det virker som om moren din er så fæl, det virker som om hun vil hjelpe deg rett og slett. Og jeg skjønner ikke helt overskriften di..var den myntet på moren din eller?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 HI her. Synes det er sjokkerende at en forelder skal være så kontrollerende, og slå ned alt som ligner på opprør, når jeg nærmer meg 40 år. Hun gjør som sagt viktig arbeid, men det må jo være litt opp til meg også å bestemme noe.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Hvis du synes det er sykt så kan du jo prøve å ha en far som truer med å melde deg til barnevernet fordi han ikke får lov å komme hver eneste dag og ikke får lov til å bestemme hva du skal kjøpe, spise, se på, og ikke minst hvem du skal snakke med! DET er sykt, ikke at moren din vil hjelpe deg med noe du tydeligvis ikke gjør selv. Gror ikke over av støv de ukene hun er vekke? Lett på bakenden og gjør det selv!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Har du det slik? Det hørtes ille ut.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Men hvis du er en normalt oppegående snartåring så klarer du vel fint å sette foten ned? Det kan da ikke være så vanskelig? Si i fra til moren din at nok er nok og at du ønsker å vaske ditt eget hjem og ta vare på ditt eget barn.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 HADDE det slik, helt til barnevernet lo av ham og jeg ble fly forbanna og nekta ham å komme på flere mnd...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 Har tenkt å vaske og støvsuge før hun kommer neste gang, slik at det ikke er noe å gjøre. Men mora mi mener at babyen er avhengig av henne for å ikke bli redd for fremmede. Dersom jeg vasker selv før hun kommer kan vi kanskje få redusert besøkene igjen til en dag i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå