Gå til innhold

Dette med forlovelse og ringer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det blitt vanligere i Norge at det er bare kvinnen som har ring, da altså en diamant ring eller lignende?

Jeg er samboer med en engelskmann, og i england er dette vanlig, så regner med det blir bare meg som får ring:) Hørte noen sa det begynnte å bli litt vanlig i norge også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det noe å si hva som er vanlig egentlig? Bare gjør det som føles riktig :)

Skrevet

det ser jo nesten ut som en vanlig ring liksom..Jeg vil jo at folk skal se jeg er forlovet:p

Skrevet

Da jeg og samboeren forlovet oss kjøpte vi helt enkle gullringer, helt like, ganske smale. :-) Da vi kom på ferie til familien min i Sverige så sa tanta mi at det er så typisk norsk å ha sånne ringer! Der er det vanlig at damens ring er litt mer spesiell og trenger ikke se ut som mannens i det heletatt! Hun hadde en nydelig hvittgull ring med hjerte på toppen (høres litt rart ut men den var så fin!) og mannen hennes hadde også hvittgullring med noe mønster. Så tror nok vi i Norge bare er veldig tradisjonelle og kjedelige!

Skrevet

Samboer fridde til meg her 1.aug med en kjempefin diamantring! I tillegg til dette er vi derfor på leting etter ringer til begge som blir kombinert forlovelse/giftering slik at han også får en...langt fra nødvendig å få begge deler, men må si at det varmet virkelig hjertet mitt at han faktisk valgte dette! :)

Skrevet

Og vi hadde ikke forlovelsesringer.

Gikk rett på gifteringen.

Skrevet

Ja, jeg tror han kommer til å gå ned på knær med en diamantring til meg, så velger vi gifteringene sammen..Håper det skjer snart!:)

Hi

Skrevet

Blant mine venner er det ca 50-50, tror jeg. Vi har kombinerte forlovelses- og gifteringer, og synes det er veldig greit. Jeg synes det er mer enn nok å gå med én ring, i lengden ville jeg ikke ønsket å gå med både giftering og forlovelsesring. :)

Skrevet

Vi forlovet oss nå 1.8 og valgte ringer i hvitt gull, de er ikke like, min er innsatt med 15 diamanter og hannes er bare rett i hvitt gull og litt tykkere enn min .

Også må jeg skryte litt for i tillegg fikk jeg en alliansering med 3 diamanter ( for : jeg elsker deg) og en rosettring med 23 diamanter på :o)) Fordi jeg alltid har ønsket meg det!

Skrevet

Hos oss var det bare jeg som bar ring fram til vi giftet oss (2 år fetter frieriet). Jeg hadde en ring i hvitt gull med diamanter på:)

Vi kalte oss aldri forlovet da...

Da vi giftet oss skaffet vi oss like gifteringer.

Skrevet

Det er nok blitt vanligere at bare kvinnen bærer ring etter forlovelsen. Tidligere var jo ikke dette vanlig i det hele tatt.

Personlig synes jeg det er bedre med "like" ringer til begge. For meg er ikke en diamantring synonymt med forlovelse da svært mange i dag bærer diamant ringer uten å være forlovet, enten det er arvegods eller kun en gave. Tradisjonelle diamatringer er jo også svært vanlig blant den eldre garde uten at det har vært brukt ifm forlovelse:)

Jeg ville gjerne ha et bevis for at VI er folovet, og ikke kun jeg. Vi brukte tradisjonelle gullringer fra forlovelsen av og bruker de videre som gifte

Skrevet

Samboeren min planla frieri uten min viten, så han kjøpte en diamantring til meg. Han har heldigvis god smak, så jeg elsker den ringen! Hehehe.

Vi blir å kjøpe nye ringer til begge for bryllupet. Vet om flere som har forlovelsesring som flyttes over til venstre hånd når gifteringene kommer på. Planlegger å gjøre det samme. :)

Eneste minus er jo at frem til vi blir gift er det ingen damer som ser han er opptatt når han er ute på vift alene. Grr. Men han er heldigvis flink til å gi dem beskjed. Hihi.

Skrevet

Det er jo det som er så fint med forlovelsesring/giftering, de er like, viser samhørighet/enhet og tosomhet. Er det med diamanter og dill og dall ser det jo bare ut som en vanlig ring - men en enkel giftering ser alle at er akkurat det.

Skrevet

Mannen min fridde med ein ring av aluminiumsfolie som han hadde laga sjølv, slik at eg kunne vera med på å velja ring saman med han dagen etter. Eg synest det var så fint!

Vi kjøpte kraftige gule gullringar som ser ut som tradisjonelle gifteringar, men min har ein diamant som ser ut som den står i spenn, ellers er ringane like. Vi brukte dei fyrst til forlovelsesringar og fekk gravert i dei og pussa dei (så dei såg nye ut) til bryllupet.

Skrevet

Jeg syns det er mere romantisk at mannen kjøper en ring som han har valgt selv, går ned på knær og frir, istedet for at man bestemmer seg for at man skal forlove seg for så å kjøpe ringene sammen. Men det er nå meg da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...