Gå til innhold

operasjon av underliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

må jeg til fastlegen min først eller kan jeg bestille time til gynekolog selv så de henviser meg videre?

må jeg gjøre det på offentlig sykehus for å få det dekket så jeg slipper å betale?

er det noen her som har operert bort store indre kjønnslepper som vil dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en ren kosmetisk operasjon, hvorfor skal offentligheten betale den for deg?

Skrevet

Jepp, da nytter det ikke gå til fastlegen eller gynekolog. Du må på egen hånd oppsøke en plastisk kirurg på en privatklinikk. Og jo, du må betale alt selv!!

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du ta en slik operasjon, annet enn om du har fysiske smerter og plager da.

Husk at det alltid er en fare for infeksjoner og nedsatt følsomhet.

Er det rent kosmetisk må du trolig dekke det selv, da kontakter du en privatklinikk.

Er det pga skader etter fødsel, eller medfødt derformering så kan du jo søke via det offentlig, altså via fastlegen.

Skrevet

Gå til fastlegen din. Så får du hendvisning videre.. Jeg har gjort det, fikk veldig store indre kj.lepper etr fødsel, som førte til konstant sårhet nedentil. Den ene siden var alltid hoven å veldig rød. Gikk utover sexliv og alt. Så legen anbefalte meg operasjon. Betalte ikkeno...

Skrevet

Det er helt utrolig hvor mange uvitne folk det er som har kommentert innlegget ditt. Tror dere man ønsker å operere bort kjønnsleppene sine for moro skyld? Selvfølgelig burde det offentlige betale for operasjonen men det er veldig vanskelig pga nettopp- uvitenhet.

Jeg har hatt fysiske plager med for store indre kjønslepper siden puberteten og opererte dem da jeg var 25 år. Jeg skulle gjort det før men som denne debattsiden viser, det er lite allment akseptert og forståelse for dette problemet. I mitt tilfelle betydde det å gå med sportsteip for å holde de indre kjønnsleppene inne, gå med en bestemt type truser så de ikke skulle gli utenfor og bli klemt/såre. All fysisk aktivitet var smertefullt og ubehag i sexlivet.

Hadde jeg hatt ryggproblemer ville helsevesenet støttet meg men fordi de fysiske plagene var i underlivet og noen, svært få ønsker seg "designmus", ble jeg ikke hørt. Jeg betalte 12000 kr for å bil kvitt disse plagene. Og ja- det burde det offentlige betalt.

Ønsker deg lykke til. Mitt råd er å ringe direkte til en privatklinikk. Svært få får det dekket og veldig mange blir også misfornøyde pga "slurv" har jeg hørt. Avivahelse.com anbefaler jeg.

Line

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...