Gå til innhold

Kontantstøtte binde for 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kontantstøtten bindende eller er det noe man kan kutte ut med f.eks en månedes "oppsigelsesfrist"?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg er arbeidsledig og aner ikke hvor lang tid det tar før jeg får jobb. her hvor jeg bor går gjerne folk i 1 år før de er heldige å får jobb. De har das økt aktivt i hele denne perioden.

Har søkt bhgplass fra 1.1.11. Denne fikk jeg avslag på nå her om dagen så da regner jeg ikke med at jeg får plass før 1.8.11 (søker i mars).

Hvordan er regelverket der da? Permisjonen min går ut 1.1.11 far har ikke rett på permisjon og babyen er ca 9.5mnd når permisjonen min er over. Jeg vil ut i jobb og har dermed lite lyst til å binde meg for et år med kontantstøtte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å gi beskjed om barnet begynner i bhg :)

Skrevet

Vi hadde kontantstøtte fra barnet fylte ett år i mai, til det begynte i barnehage i august. Ingen bindingstid.

Skrevet

Takk for svar!

Kan jeg søke kontantstøtte for babyen som er under 1 år også siden permisjon går ut før den tid? Hvordan søker jeg om kontantstøtte og når bør jeg gjøre det?

Hi

Skrevet

Du får kun KS fra barnet er 13 mnd uansett når permisjonsne går ut.

Det er ingen bindingstid på KS.

Du finner søknadsskjema på nav.no

Husk at NAV krever at du aht tilgang på barnepass for at du skal kunne få dagpenger.

Skrevet

har tilgang på barnepass (besteforeldre). Ikke at jeg vil bruke dem, men det burde i det minste holde for NAV. De har sagt at de stiller opp dersom jeg får jobb frem til jeg får plass i bhg!

13 mnd ja, da er det nesten ikke noen vits i da, når jeg fikk garanti om plass fra 1.8 og kunne komme inn før dersom det ble plass!

Dumt regelverk at det begynner når babyen er 13 mnd. Det er jo ganske lenge etter permisjonen er over!

Skrevet

Det er det jo slettes ikke om man har permisjon i 56 uker?? Da er det 3 uker før termin og 53 uker med babyen - det er over ett år det.. Og da får man altså kontantstøtte fra mnd etter barnet fylte ett år.. At dere har valgt 100% dekning og 46 uker er jo deres eget valg!!!

Skrevet

Ser du skriver at pappaen ikke har rett på permisjon - da har jo du fått de ukene da eller???

Skrevet

Nei jeg har ikke får de ukene. De bortfaller rett og slett.

Tenkte litt feil i farta med barnet er 13 mnd. Tenkte at det var 10mnd i året (jada, ør i dag!!).

takk for svar alle sammen :-)

Skrevet

Hvis far ikke har rett på permisjon skal du overta disse ukene, de bortfaller ikke.

Skrevet

Hvorfor ikke det da?

Er han i jobb, har han jo rett til permisjon

Er han arbeidsledig, har han rett til permisjon

Er han student, har han rett til permisjon

Er han hjemmeværende, så trenger han jo ingen permisjon for å ta seg av barnet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...