Gå til innhold

Prevensjon etter fødsel..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å sette inn hormonspiral. Er det slik at man må vente 3 mnd etter fødsel med å få gjort dette? Eller kan man gjøre det på 6 ukers kontrollen?

Noen som vet noe om dette? Noen som har erfaring med hormonspiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om minst to som fikk dette gjort i forbindelse med 6 ukerskontrollen. Da må du kjøpe den selv før kontrollen. (ring legen og hør om han gjør det da, det kan jo være finurligheter jeg ikke vet om)

 

Hun ene jeg snakker om blødde litt det første halvåret, etter det var hun superfornøyd med den:)

Skrevet

Man kan sette den inn på 6ukers kontrollen, MEN det er anbefalt å vente ca 3 mnd.

Sjelden komplikasjoner, men det kan være lurt å vente til livmoren er fullstendig helet og har vært det en liten stund.

 

Har selv hatt denne spiralen etter hvert barn (3stk) og skal ha den etter kommende fødsel også. Er veldig fornøyd!! Satte den inn etter 3 mnd hver gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...