Gå til innhold

Noen som vet? Ang kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne i jobb snart. Moren min har tilbudt seg å passe knøttet mens jeg er på jobb (jeg er alene).

Har jeg krav på kontantstøtte når barnet ikke er i barnehagen?

Hvordan blir det om jeg har ungen i barnehagen 2 dager i uka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kontantstøtte for den tiden ungen ikke er i barnehagen såfremt ungen er over 1 år. På nav sine sider er det en tabell som viser hvor mye du vil få utbetalt ut fra hvor mange timer ungen er i barnehagen. Husk at det er eget skjema du må sende til nav for å søke om dette..det kommer ikke automatisk :)

Skrevet

I bgh går det på antall timer og ikke antall dager. Om du har barnet ditt i bhg en hele uke, vil si 37,5 timer så får du ingen kontantstøtte. Da er det regnet som om at du har 100% full jobb. Om du kun har barnet ditt i 9 timer så blir det telt ned av de timene. Satsen blir mindre...Se på nav.no under kontantsøtte, der ser du en veiledning.

Skrevet

Tusen takk, snille damer:)

Skrevet

Ungen din har krav på kontantstøtte fra det har fylt ett år, dersom det ikke går mer enn inntil 70 % i barnehage, dvs hvis det går mer enn fem dager eller mer i en toukers-periode, eller 10 dager i mnd. Kontantstøtten graderes etter hvor mye oppholdstid ungen er / ikke er i bhg.

Håper du forstod noe av dette.

Skrevet

Kontantstøtten graderes ikke etter % barnehageplass, men etter antall oppholdstimer barnet er tidlet i barnehage

Skrevet

Men husk ikke alle barnehager er kontanstøttevennlige dvs grensa for å få utbetalt kontantstøtte går på 60 % plass, dvs 3 dager i uka. dvs har barnehagen åpen 10 timer hver dag og barnet ditt har 60 % plass vil d si 30 timer i uka. for ungen har jo plassen tilgjengelig fra åpning til stenging de dagene det har plass. Det hjelper liksom ikke at du kommer 10 og henter 14, dette kan du jo høre med barnehagen om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...