Gå til innhold

Er dette galt av meg?

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har vært veldig sliten siste året, mye nattevakter osv. Han har forandret seg mye, er sjelden skikkelig glad. MYE humørsvingeninger og kan bli sint for hva som helst. mest går det ut over barna som han synes er veldig slitsomme.

Jeg tror han sliter veldig psykisk, noe han også sier selv nå.

Han har vært hos legen og ble sykemeldt i 2 uker, men det var mest pga av ryggen. Han har vanskelig for å snakke om den psykiske biten.

Jeg spurte han om jeg skulle være med men det ville han ikke.

Han sie rat det er vanskeløig å ta det opp med legen.

Jeg spurte om det hadde vært lettere hvis legen visste dette på en eller anne "merkelig måte" og spør han om det isteden, og da sa han ja.

Så jeg har egentlig lyst å ringe å snakke litt med legen om hvordan min mann har det og hvordan han er før han har t ime der. For mannen min bagatelliserer det og vil ikke innrømme det helt. Jeg vil bare at han skal få hjelp og bli bedre, for både hans og familien sin skyld.

Er dette galt av meg?

Han skal til legen idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din trenger hjelp, jo før, jo heller... Ring legen!

Skrevet

Legen har taushetsplikt ovenfor deg, så det er ikke så mye dere kan snakke om hvis det er sånn at du ønsker 2-veis kommunikasjon. Men hvis mannen din synes det er greit at legen får vite om dette, kan du ringe og fortelle det til legen, og spørre om ikke han kan nevne det når mannen din kommer.

Skrevet

Jeg synes det er en god ide at du sørger for at legen vet om dette før mannen kommer til time. Legen klarer sikkert å ta det opp med mannen din på en god måte når han først vet om det. Sjansen for at mannen selv sier noe er vel ganske liten siden han ikke gjorde det sist..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...