Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Jeg er så forelsket i dette navnet! Har til og med vært så heldig å få mannen med på det:-D Men likevel er jeg så usikker, legger man opp til mobbing fks? Burde vi hatt et navn nummer to i tilfelle hun skulle hate navnet sitt? Har tenkt litt på Anna Lykke, synes det klinger veldig fint men etter å ha sett betydningen, 'en annen lykke' på nynorsk blir det vel helt feil? Trenger meninger folkens! Brøl ut!
Gjest Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Jeg har ei Lykke så jeg liker navnet veldig godt:)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Man kan ikke gardere seg mot mobbing, uansett hvilket navn man velger... Navnet Lykke synes jeg er søtt, og jeg ville nok valgt å la det stå alene :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Synes det er nydelig så goo for it om det passer ungen! Vi hadde bestemt oss for navn til guttungen før han skulle bli født, men da han kom ut så fant vi ut at det overhodet ikke passet til han likevel!
Gjest Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Jeg hadde egentlig bestemt meg for Maria. Men så kom min mormor på besøk på sykehuset. Hun sto med tårer i øynene og så på vesla som sov og sa "Det er en sånn lykke" "Åhh, for en lykke det er" og dette gjenntok hun flere ganger. Så det måtte bare bli Lykke:)!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Anna Lykke hahaha. Passer jo perfekt hvis man får et downsbarn.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Så utrolig koselig historie å fortelle lille Lykke, Vinterflickan! Hvor gammel er hun nå? Er hun stor nok til å uttale navnet sitt? HI
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Synes du var litt ufin, 10.34. Jeg liker ikke navnet Lykke spesielt godt.
Gjest Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Ja, det er koselig og særlig for mormor:) Hun er bare 4 måneder og kan ikke si så mye enda. Det var noen som grein litt på nesa av navnet (de sa ikke noe, men man ser det på dem, hehe), men det er ikke så nøye. Jeg liker det og jeg håper at tangloppa også vil like det. Hun har ikke noe mellomnavn. Lykke (hehe) til med navn og med Lykke:)!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Navnet skjemmer ingen og det er ikke så rart at det opplagt vil føre til mobbing. Alle navn kan brukes til mobbing, enten betyr de noe eller så rimer de på noe, så det synes jeg ikke du skal tenke på. Og man blir så fort vant til et navn at man glemmer hva det betyr. Lykke er mye vanligere i Danmark, jeg synes det er vakkert. Anna Lykke er jeg mer sjepisk til. Synes det er best alene eller som første navn, nettopp fordi det er spesielt.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 10:34 her igjen. Hva med Una Lykke? Det var en her inne som for en stund sidendøpte datteren det. Stakkars!! lol
Sweet Amber Skrevet 20. august 2010 #13 Skrevet 20. august 2010 Jeg synes Lykke er et fint navn:) Skulle gjerne brukt det selv om ikke mannen i huset var så uenig. Men tenk nøye gjennom hvilket navn du setter det sammen med. Er ingen stor fan av mellomnavn selv, synes det holder med ett, men sørg hvertfall for at de ikke får en rar betydning sammen. (når det gjelder mobbing så finner vel de ungene som mobber et eller annet uansett hva du gjør da. Vanskelig å sikre seg:) )
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #14 Skrevet 20. august 2010 supert hvs du heter Li til etternavn.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 Hehe, Lykke Li er faktisk en svensk artist! Men hun har to andre etternavn også. HI
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 liker men så er jeg dansk å kjenner flere meddet navnet. nydelig navn.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 20. august 2010 #17 Skrevet 20. august 2010 Jeg håper søstra til mannen snart skal komme med svulmende mager. Har isåfall tru på at det blir ei Lykke dersom det skulle være ei jente. Jeg har vært barn og gådd på skole. Jeg har mobba og blitt mobba. Hvis ungene vil "ta" hverandre spiller navnet ingen rolle. Har vært med på å plage livet av ei Maria, mens unger med adskillig snodige navn har sluppet unna.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #18 Skrevet 20. august 2010 Jeg synes det er et veldig spesielt navn så hadde ikke valgt det selv, samtidig så er det utrolig fint og forteller jo litt om hva man har føler for det barnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå