Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 og hvordan gikk det ? Ble saken undersøkt ? represalier fra de det gjelder ? Ønsker veldig gjerne å høre,da jeg akkuratt har meldt en sak til barnevernet...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Hehe har meldt hele nabolaget til barnevernet og grunnen er at jeg synes de hadde elendig oppdragelse på ungene, resultatet ble at alle ble "undersøkt" og vi måtte flytte fra nabolaget da ungene våre ikke hadde flere unger og leke med:((
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 dette handler om alvorligere ting enn ubrukelig oppdragelse.... noen andre? HI
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Var en nabogutt som var ofte innom oss, manglet endel klær, dvs kom med en støvel og en sko, alldri sokkepar, alltid skitten og luktet. Søsteren som var 1 1/2-2år fant jeg ofte alene ute i nattklær langt utpå formiddagen. Moren åpnet aldri døra når jeg ringte på der eller tok telefonen når jeg ringte, sønnen min kunne fortelle at det så helt jævlig ut der inne, søppel, luktet, tissebleier under senger osv. Kunne være rotete til oss også i travle stunder, men det var normalt rot som leker, rent tøy som lå i en haug, tørkestativ inne når det regnet, noen kopper og glass på benken. Men ikke sånn at det luktet, søpla fløt over og bleier lå i dagesvis. Jeg gjorde rett i å melde fra, jeg vet ikke hva som skjedde videre, men vet at det ble bedre om ikke annet. Men så flyttet vi, etter det aner jeg ikke hvordan ting ble. Håper de fikk skikkelig hjelp, moren slet nok med endel som hun trengte hjelp til å takle. Jeg fikk være anonym, de forsto hvem jeg var da jeg ringte siden det var et lite sted og jeg har en helt annen dialekt, men de sa de ikke kom til å si hvem som varslet pga at hennes sønn og min gikk i samme klasse og var venner, ville slippe det ubehaget, var jo ikke ute etter å ta moren.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Jeg har aldri meldt noen, men blitt meldt selv to ganger. Saken vår er grundig undersøkt, og vi har kontakt med barnevernet i dag også. De hjelper utrolig mye til:) ... Tror det var en her inne som meldte meg/oss ene gangen, men...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Jeg har ringt barnevernet da jeg jobbet som vekter og stoppet en mor som brukte barnet sitt til å stjele og i tillegg var enormt aggresiv foran barna sine. Aner ikke utfallet, men de ville undersøke forholdene hjemme hos henne i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 ja det har jeg jeg jobber i barnehage og har melde plikt ved bekymring. i de fleste tilfeller forhører vi oss med bv om bekymring uten og fortelle hvilket barn det gjelder, bv gir tilbakemelding om hva de mener vi bør gjøre. oppgir vi barnets navn blir foreldrene underettet av oss om at vi har meldt. vi udereretter ikke foreldrene dersom det er mistanke om alvorlige ting som sex overgrep og vold ol. det er aldri hyggelig og måtte melde fra, men vi gjør det jo med barnets beste i tankene. i noen tilfeller blir barna flyttet men i de fleste tilfeller går barneværnet inn med hjelp og veiledning. ja vi har opplevd sinte foreldre men også taknemmelige foreldre dog ikke med det samme. bhg kan ikke melde fra anonymt, men det kan man som privat person. represalier fra foreldrene bør og skal aldri være noe som gjør at du ikke melder. du skal jo ha barnets beste i baktankene. ikke deg selv. eller foreldrene. du skal ikke være ute etter å ta noen men hjelpe banet.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Ja barnevernet er der for å hjelpe stort sett I dette tifellet her gjelder det vold fra far mot mor mens barnet ser på. Mor trenger veilednig for hvordan hun skal oppdra barnet sitt. Barnet sier og gjør ting en 6 åring ikke skulle hatt greie på engang.....så jeg tenker en plass må dette barnet få det fra?? Tenker på barnets eget ve og vel. Så bv skulle sjekke det opp med skole og eventuellt ta et hjemme besøk. HI
Gjest Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Ja. Vi ble kjent med et par som slo barna sine på 1 og 3 år. Vi snakket med dem om at det ikke er en bra måte å oppdra på, prøvde å gi dem bøker om temaet, men de klarte ikke å slutte selv om de ville. Barnevernet tok saken alvorlig og foreldrene fikk komme på "lær-å-mestre-foreldrerollen-kurs" og det syntes de var veldig lærerikt. Ingen represalier. De skjønte at det var meg, var sure et års tid, men så når barna fikk det så mye bedre takket de meg en dag
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Ja det har jeg! Et par med en datter på omtrent to år kom inn i butikken jeg jobbet i. De var fulle av stoff begge to, og vi måtte underholde alle tre til barnevernet kom, da det hadde vært uforsvarlig å latt dem gå så langt som ut av butikken med den stakkars ungen. Disse foreldrene var litt kjent for oss, så vi hadde alltid et øye med dem, og det er meg så uendelig uforståelig hvordan de enda har omsorg for dette barnet...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå