Gå til innhold

Kalorier og slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det viktig å spise nok kalorier når man skal ned i vekt?

Feks,er det anbefalt å spise 1600 kalorier og man spiser 1200 så blir det feil??

Trodde man skulle spise så lite som mulig jeg:-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil nå....

Tok Noka-kuren etter graviditeten. Den var på 1200 cal. Det sto i brosjyren at ett normalt menneske som ligger hele døgnet i senga, altså ikke gjør noen ting - bruker ca 1500 cal. Så man må innta litt;)

Skrevet

Hvis du tar inn for lite kcal, settes forbrenningen ned, kroppen sparer på kcal, og man oppnår gjerne jojo slanking, når man begynner å spise mer eller normalt igjen forbrenner fortsatt kroppen mindre kcal og man går heller opp i vekt.

Skrevet

Ja,jeg skjønner den 10:16. Men jeg legger om kostholdet til ett med mindre kalorier,og da ligger jeg normalt på en 1200.

Anbefalt for meg er 1600. De gangene jeg går på en sprekk med sjokolade osv kommer jeg opp i 1600.

Jeg er mett og i fin form på 1200 så jeg skjønner ikke helt hvorfor folk sier det er feil,og at jeg ikke kommer til å gå ned i vekt.

HI

Skrevet

Fordi at forbrenningen går ned om man spiser for lite, da sparer den på fettet. Når man da begynner å spise mer normalt igjen, så vil man legge på seg kjempefort, man vil ikke klare å holde vekten. Og man kan ikke leve et godt liv på altfor lite kcal i en evighet heller. Da får man ikke noe næringsstoffer i seg, og altfor lite energi.

Skrevet

Du kommer til å gå ned, problemet er bare at du kommer til å gå opp igjen med en gang igjen etterpå. Du bør ligge på minst 1400 kcal i snitt for å unngå å gå opp igjen i vekt med en gang du er ferdig med å slanke deg.

Skrevet

Dette her... det er ikke bare at kroppen sparer på kcal, men kroppen bryter ned muskler og sparer på fett. Jo, du går ned noe i vekt, men du ender opp med en høyere kroppsfettprosent enn før du startet. Du ser like flabby ut som før. Og det blir mye lettere å gå opp i vekt (i fett).

Sats på konservativ kaloriunderskudd + mye trening, spesielt med (tunge) vekter. Bygg muskler! Det kan hende at du ikke går så mye ned i vekt, eller at du går litt opp, men kroppen krymper seg, du reduserer kroppsfett, og du ser mye flottere ut enn "tynn" men fortsatt fett fett fett.

Skrevet

Er 1600 kcal anbefalt i forhold til din høyde, vekt, aktivittetsnivå pr.dag, altså for å gå ned i vekt ? kanskje dagsbehovet ditt er over 2000 kcal for å holde vekten stabil , det du inntar = det du forbrenner ?

Tenker det er noe sånt, og da er 1200 kcal for lite, HVIS du vi ha en varig vektnedgang, det tar lenger tid med 1600 kcal, men vektnedgangen blir garantert mer varig.

1200 kan gå greit, men da må du være veldig konsekvent med å holde vekten når du har oppnådd trivsevekten, husk at forbrenningen er satt ned.

Ano over

Skrevet

Takker for alle svar:)

Dagsbehovet mitt er satt til 2000 kl pr.dag. Jeg skal aldri spise normalt igjen,men endrer nå alt og skal leve slik for alltid:)

(velger grovere,sunnere osv)

De største endringene mine ligger ikke i kosten men kutting av godsaker og annen nammis.

Jeg trener sykling,går turer og rir samt litt styrketrening. Foreløpig har jeg sett lite resultater vektmessig,men magen ligner mer på en punktert bolledeig enn gravidmage.Det er i teorien positivt haha.

Jeg skal ned en ca 35 kg,og håper at jeg ihvertfall vil være en ny forbedret utgave av meg når jeg skal jobbe igjen etter nyttår:-D

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...