Gå til innhold

Trenger tips til utdannelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kanskje omskoleres på sikt, og lurer nå på hva i allverden jeg skal bli.

Vil jobbe med mennesker

Ikke sykepleier eller barnehage.

Tenkt litt på sosionom, barneverspedagog, lærer. Men usikre jobbmuligheter og lav lønn trekker litt ned der.

Finnes det noe andre utdannelser som kunne vært spennende som leder til å jobbe med mennesker!

Viktig med levelig lønn og gode jobbmuligheter (fast jobb)

Håper noen kan hjelpe da jeg føler jeg står litt fast!

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Hva med noe innen IT eller eventuelt prosjektledelse? Ikke tro at vi som sitter og jobber med IT kun sitter med øynene på skjemen, mye av jobben våres er å forstå hva kunden ønsker og trenger. Prosjektledelse så får du nå for det meste kun jobbet med mennesker.

Skrevet

De aller fleste yrker har med å jobbe med mennesker å gjøre. Det er jo bare et spørsmål om på hvilket plan. Skal det være å hjelpe mennesker i nød, eller er det snakk om mer kollegialt/forretningsmessig/som leder?

De yrkene du nevner er ikke sååå dårlig betalt. Det er det høyskolegruppene får i kommunen. Hvis du tenker lønn, er det lærerne som tjener best og har ferie som følger skoleruta med unntak av noen plandager.

Skrevet

Hva med HR eller annet personal?

Personalkoordinator?

Da jobber du med mennesker og har ei grei lønn!

Skrevet

Takk for mange tips:-)

Jeg jobber per i dag i en stor bedrift som koordinator, og selvsagt er det mennesker over alt, både ved siden av meg, i telefonen og på mail hehe. Men jeg vil jobbe med mennesker på den måten at jeg vil hjelpe og gjøre en forskjell. Har tenkt mye på lærer, feriene frister jo veldig. Kunne tenke meg ungdomsskolen. Hva tjener man som regel der? Det eneste dumme er jo at man ikke får fast jobb før etter 10 år omtrent.

Begynnerlønna på på de yrkene jeg nevner ligger på ca 300 000 tror jeg. Og jeg må si jeg syntes ikke det er så mye! Tjener i dag 360 000,- men trives ikke, og helsa tilsier nok at jeg må ha en jobb hvor jeg gjør endel forskjellig. Kan ikke sitter foran en pc hele dagen desverre.

Skrevet

Jeg er lærer i ungdomsskolen, og har 9 års ansennitet. Er en supert jobb, og man har MYE med mennesker å gjøre - he he.

Ungdommer, foreldre og kolleger...

Jeg var fast ansatt etter 2,5 år, og det er i Bergen (stor konkurranse). Husker ikke hva begynnerlønnen er nå, men jeg tjener ca 390 000 med litt tillegg.

Skrevet

Hmm, kanskje det er det jeg skal bli:-) 390 000 er jo ikke så galt. Men har såklart lite lyst til å gå mange år på skole (tape mye inntekt) og pådrea med studielån for å ende opp med å tjene mye mindre enn hva jeg gjør i dag.

Er så vanskelig dette:-( Har sååå lyst å jobbe med noe annet, og nå pga den skaden, er det nok mulig med omskolering og da får jeg faktisk råd til å studere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...