ev@drian Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Sliter med fantasien når jeg skal smøre mat til 1-klassingen min... Han skal ha med 2 matbokser hver dag og han liker kun tubeost, servelat, salami (og alt som ligner). Ikke vil han ha noe på heller, bortsett fra paprika. Hva fyller dere matboksene til de små med?? Trenger forslag og tips til delikat, god, gjerne spennende og sunn barnelunch Evt hvis dere har linker til noen bra sider med oppskrifter på sånt
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Sunt og sunt, men min 1.klassing har dilla på servelat, hvitost og majones (alt på en skive).
Collette Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Noe av det som jeg pakker i matboksen er Babybel- sånn miniost Kokt fullkornspasta med pesto Middagsrester, biter av laksefilet, kylling, pølse. Pizzasnurrer Grove vafler med brunost Matmuffins.
Ugl@ Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Populært med oppskåret frukt ved siden av skivene her. De spiser helst vanlig skive med feks ost, kjøttpålegg, leverpostei ol. Og så pynter jeg som oftest skivene med feks paprika, tomat, agurk. Gulerot og kålrotstaver, blomkålbuketter er også greit å ha i matpakken. Ellers kan også middagsrester som er egnet være ok, feks wraps med grillet kylling og salat, tortillas med gryterett, kald pizza..fantasien setter grenser.
Hufsla Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 her i huset går det enten i gulost, med eller uten paprika, eller salami med agurk. Pizzaaktige greier kunne nok ha fungert, men hadde jeg prøvd meg på andre middagsrester, evt pasta med noe i, hadde jeg nok fått kjeft. Mine barn er jammen ikke de enkleste å lage middag til! Frukt eller grønnsaker har han jo med. Da vil han enten ha appelsin, eller gulerot.
Uro4 Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Brødskiver med div. pålegg minimais youghurt knekkebrød m pålegg ved siden av(så det ikke blir bløtt) druer kjøttboller pastaskruer kyllingkjøtt pizza nuggets
Lille tripsi Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Havrefras (trur den er testet som relativt sunn), barna mine får melk på skolen til å ha i lag med havrefrasen (el andre typer frokostbl el musli)
Store My Skrevet 20. august 2010 #8 Skrevet 20. august 2010 Her i huset smøres det to skiver, som regel en med salami og en med gulost. 8-åringen får et måltid varm mat på SFO og er påmeldt både skolefrukt- og skolemelkordningen. Som regel kommer matpakka tilbake halvspist, så jeg regner med at han får i seg det han trenger ;-)
ev@drian Skrevet 20. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. august 2010 Kjenner jeg angrer litt på at jeg ikke har vendt gutten til flere ting som liten, han er ganske kresen... Men dere har mye gode forslag!! Har dere noen tips om hvordan jeg skal få gutten til å like smør forresten?? Alle her i huset spiser smør, men han nekter og sier han ikke liker det, men han vil ikke smake heller... Virker så utrolig tørt og kjeeeedelig med tørre skiver med servelat osv... Og litt margarin på brødet er jo sunt.
LadyLuck & Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 til 3åringens frokostboks i bhg (er så heldig å gå i bhg med smørelunch hver dag)- *Pizzapoiroger (grov pizzabunn) *babybel ost *stekt ris med egg og grønnsaker *Knekkebrød og liten kopp smøreost (smøres i bhg for å hindre myke knekkebrød)+ paprika etc *grovt smørbrød med salat, ost og paprika *grovbrød med kaviar, markrell etc *pita med salat (gjene liten kopp kesam til å ha på toppen) *fullkornsblanding (får melk på i bhg) Og har alltid litt grønnsaker/frukt oppi vedsidenav *minigullerøtter *epler *Piathaya (dragefrukt) *kålrot *agurk fra egen hage *jordbær *bringebær etc.. Prøvd med pasta, men det vil han ikke ha.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 20. august 2010 #11 Skrevet 20. august 2010 Mine to fikk en fantastisk matboks første dagen, den har 3 rom. så jeg smører med 2 grove skiver, hun ene har ost den andre servelat eller salami. det ene rommet fyller jeg med frukt. idag fikk de blåbær og druer, å i siste rommet har de med en youghurt. de får forskjellig frukt hver dag. melk får de på skolen, men de har med en flaske saft itillegg. virker kansje som mye mat men de er jo på skolen til 3 så da trenger de litt mat.
Monajenten Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 To matbokser for dagen? Nå ble jeg ekstremt glad for at de får mat på skolen:-) Men noen forslag: Wraps med pålegg Pitabrød med pålegg Matmuffins Omelett Salat Grove pizzarundstykker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå