Gå til innhold

Hvorfor lyver man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for å vri seg unna konflikter?

Ikke skape bråk?

Er det noe man gjør ufrivillig eller uten å tenke over det?

Har en mann som lyver, vrir på ting eller unnlater å fortelle meg ting. Alt fra små detaljer til store viktige ting.

Har tatt han på fersken flere ganger, og har prøvd å sagt ifra at han blir avslørt! Så skjønner ikke hvorfor han fortsetter..

Går det ann å slutte med lyvinga eller må det profesjonell hjelp til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lyver for å slippe å forklare teite ting. Det er f.eks mye lettere å si "Bilen ville ikke starte" en " Da jeg var på vei ut døra så kjente jeg at jeg måtte på do og bæsje, så jeg måtte gå inn igjen, så derfor kommer jeg litt seint."

Mannen din kan venne seg av med å lyve, men han må ville det selv. Vet ikke helt hva som kan hjelpe.

Skrevet

tror jeg lyver for å ikke skuffe andre men det er vanskelig å ikke lyve når man først har begynt

hilsen ei som lever ett dobbeltliv og ikke klarer og bestemme seg

Skrevet

Vet ikke, jeg. Av og til lyver jeg og sier det var et uhell, når jeg har gjort noe jeg egentlig burde latt være... Bortforklarer at jeg gjør ting litt mer impulsivt enn hvordan det skulle vert gjort.. "Du skal ikke sjekke livmorhalsåpningen selv" "Nei, jeg kom borti den ved et uhell"... Jeg bør jo forstå at jeg like godt kunne tilstå med en gang... Eller i hvert fall kommet med en bedre løgn som f.eks. at jeg ikke var klar over det:)

Skrevet

Jeg vil ikke virke teit og så vrir jeg litt på sannheten. Eksempel fra før i dag; Jeg sølte, og så glemte jeg helt å tørke opp..

-Hva er det som ligger på gulvet her?

-Ehm, jeg vet ikke, kanskje jeg har sølt uten å merke det. Jeg skal tørke opp, jeg...

Jeg vet det er helt unødvendig, men det blir bare sånn...

Skrevet

Jeg lyver vanligvis aldri, men etter å ha fått baby har jeg tatt meg selv i å si "Eh, ja..." til mora mi når hun spør om jeg gjør sånn og slik med babyen. For å slippe ubehageligheter, og fordi jeg tenker at hun kommanderer på ting som ikke egentlig angår henne.

Har lyst til å forsvinne gjennom gulvet når jeg står og nikker som et fehode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...