Gå til innhold

Melkeallergi - althera erstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 6 mnd som får pupp og Althera erstatning grunnet allergi/inntolleranse.

Hva slags græt kan jeg gi han? Alle grøter jeg har sett skal blandes med vann og da inneholder de vel melkeproteiner???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi Sinlac fra Nestle som kjøpes i dagligvaren.

Ellers finnes det flere fra Hole i helsekosten.

Selv blandet jeg gjerne disse to 50/50.

Det fordi Sinlac er ganske udrøy og inneholder en del sukker, mens Hole sine var så kjedelige og smakløse at guttungen ikke ville spise dem.

Skrevet

Takk. Har søkt litt. Utrolig dårlig utvalg!!! Hjelper vel å blande sinlac med litt forskjellig frukt. Jeg får prøve meg frem.

Skrevet

VI bruker Holle havregrøt - den smaker havre :) blander med morsmelk og sviske på kvelden og det er veldig populært. På morgenen har vi blandet med vann og et fruktbeger, men nå er poden grøtlei og vi går over til brødskive (8 mnd)

Jeg spurte helsesøster om det går an å blande grøten med rismelk eller havremelk og hun sa det var helt greit, jeg blir litt lei all denne pumpingen, men siden din drikker erstatning er det jo bare å lage grøten med den. VI har også prøvd sinlac men det var ikke noen suksess, men vi begynte jo med Holle så det er den han er vant til.

Skrevet

Jeg har funnet ut at Norge har et helt elendig utvalg i melkefrie grøter. Har selv ei jente på 8 mnd som har melkeproteinallergi, og jeg har saumfart det meste av grøter for å finne litt å variere med. Det som finnes er, som nevnt, Sinlac - som dessverre er tilsatt sukker og smaker utrolig søtt. Helsekosten har Holle risgrøt, hirsegrøt og 3-korngrøt, men disse smaker så å si ingenting og min jente vil ikke ha de. Så jeg halvblander de med sinlac, da går det rett ned. Minuset med Holle er at de ikke er tilsatt ekstra jern. Maisgrøt fra Nestle er også uten melk, den kan blandes med mm eller mme.

Men i Sverige fant jeg en helt ypperlig grøt som heter Enago, den finnes som banangrøt og eplegrøt med vanilje. Jenta mi elsket de fra første stund! Så jeg bestiller på nettet fra Sverige, det koster litt - men det syns jeg det er verdt mot å slippe å gi kun Sinlac-Hollemix hele tiden. I Sverige har de også Semper risgrøt som jeg også bestiller på samme sted, den har litt bedre smak enn Holle sin og jeg tilsetter forskjellig frukt/frukmos for å søte den. Og det glir ned som bare det :)

Skrevet

.... og jo, stort sett alle grøtene du ser i dagligvarebutikkene som skal blandes med vann, de inneholder skummetmelkpulver og dermed melkeproteiner....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...