Gå til innhold

Tenker jeg helt feil? Langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer noen å forstå dette, å si om jeg tenker helt feil?

For 2 år siden begynte jeg og jobbe for en tannlege. Det jeg fikk vite på kontraktsmøtet var at jeg to dager i uka skulle jobbe for sjefen selv, og 5 dager i uka for en annen tannlege. Altså 2 dager i uka med litt ekstra jobb. Noe jeg ikke så på som noe problem.

Men da jeg begynner der så er det en 3. tannlege som spør meg mer og mer. Får etterhvert vite at de hadde hatt en sekretær til der tidligere på 80 % men hun hadde sluttet. Så jeg tok over de arbeidsoppgavene, og regnet vel med at de skulle finne en ny til han tannlegen.

Nå har det gått 2 år, å jeg har spurt flere ganger, jeg jobber ikke over mine 37,5 timer i uka. Men det er vanvittig travelt. Jeg er sliten, å var sykemeldt før sommeren. Helt utslitt. Men det er ingen som gidder å gjøre noe, det går heller ikke an og snakke med dem.

De sparer jo penger på at jeg gjør dette, for jeg får jo ikke timesbetalt som de andre har fått når de har jobbet for han.

Får minstelønna, enda det står jo at lønnen skal stå i samsvar med det man gjør. Vi gjør mye utenom..

Men nå kommer sjefen min og vil si meg opp, å bare ha meg på hans kontor 60 %. Han er der bare 2 dager i uka, men jeg jobber på hans kontor 5 dager i uka.

Så vil han at 40 % av lønninga skal komme fra det selskapet de har felles.

Nå i dag jobber jeg 5 dager på hans kontor, og 4 dager på felleskontoret.

Jeg mener da at når de deler kontakten sånn så skal jeg ha faste dager på hvert kontor, å ikke jobbe på begge hver dag. Mens han mener at jeg skal jobbe samme som før.. Da er det jo ingen fordel for meg. Bare for han som vil slippe unna regninga.

Men tenker jeg helt feil? Jeg er ikke ute etter mer penger.. Jeg vil bare ha den jobben jeg signerte på for 2 år siden. Men han sier at hvis jeg ikke klarer dette må de finne på noe annet.... Å det er ikke å finne en til sekretær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der syns jeg du skal ta videre, fagforening eller noe sånt...Syns du gjør mye mer enn hva arbeidskontrakten tilsier. En arbeidskontrakt skal være veldig nøye om arbeidsforhold.

Skrevet

Ja tenker og ringe dem i morgen..

Når jeg startet så fikk jeg bare beskjed om de 2 tannlegene. Altså 2 tannleger 2 dager i uka. Nå er det 4 dager i uka med 2 stykker...

Men han sier at når jeg er på jobb, og ikke jobber over prosenten min sånn overtid osv. så skal jeg bare gjøre det som er å gjøre når jeg er der.

Men han ser ikke de dagene jeg har 20 pasienter og rengjøre etter, 2 tannleger som maser og spør og 2 rom og rydde og klargjøre. For dette er jo jobb som ikke kan vente, jeg må jo løpe når de roper.

Det er jo dager jeg ikke sitter omtrent, de fleste dagene spiser jeg lunsj etter alle andre. Vi har 4 tannleger og 2 sekretærer. Hu andre har bare 1 tannlege fast.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...