Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 "Nav har ikke opplyst meg om ditt, Nav har ikke opplyst meg om datt". "Det er det ingen som har fortalt meg" Til opplysning: Det står som regel i vedtaket dere får! Eller dere kan lese det på Nav.no. En god idè å sette seg inn i regelverket for den ytelsen man mottar.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Her må jeg ta brukerne av NAV litt i forsvar. Vedtakene er ofte på mange sider med komplisert tekst der 99% er irrelevant. Har selv blitt tilkalt av en fortvilet bestefar som hadde søkt på hjelpemiddel og ikke kunne forstå vedtaket. Han trodde han hadde fått avslag på grunn av 2 sider om klagerett, med innvilgelsen av søknaden i en bisetning. Hvorfor skulle han ønske å klage når han har fått innvilget nøyaktig det han søkte på? Og for dere som lurer, mannen er hverken dum eller senil.. En annen ting er at mennesker med kunnskaper til å bruke en datamaskin og NAVs hjemmeside har et bedre utgangspunkt for å holde seg orientert enn en som akkurat har teknisk innsikt til å lære seg en mobiltelefon.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Så tåpelig du er hi. Jobber du i nav? I så fall er det jo dere som ikke setter dere inn i lover og regler! Jeg var i møte med nav senest denne uke, og måtte informere nav om hva jeg hadde krav på - noe nav selvfølgelig ikke ante noe om, og måtte innhente "ekspertisen" - nok en stokk dum kollega som himlet med øynene til meg som forsvar mot hennes egen tilkortkommenhet. I 99% av tilfellene aner ikke navansatte hva de snakker om. Ja, for på nav er det innavl alt i hop, å trallerallera
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Folk plikter faktisk å lese vedtakene de får, enten de er kompliserte eller ikke. Sett dere med gultusjen, og merk ut det som er viktig da vel! Eller få noen til å hjelpe dere hvis det er så vanskelig! Senest i går snakket jeg med en venninne som jobber med lønn. En av de ansatte der var sikker på at hun hadde permisjon i ti uker til, men skulle tilbake i jobb i dag!!! Hun hadde søkt om å få ta over fedrekvoten da far var selvstendig næringsdrivende. Loven er klinkende klar på dette, - det er ikke god nok grunn. Da bortfaller denne permisjonsdelen hvis ikke far tar den... Dette hadde hun fått et veldig klart og tydelig vedtak om, - men tydeligvis ikke lest det.... Da har man seg selv å skylde!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå