Gjest Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Guttungen startet på skolen i dag og skal begynne på SFO i morgen. Det jeg lurer på er hvordan innkjøring på SFO er i forhold til barnehagen? Er foreldre med der f.eks en times tid for så å gå, eller leverer man heller bare litt seint slik at han ikke er der så lenge før skolestart? Jeg er veldig usikker på hva som er vanlig og hva som er best for ungen. Hvordan gjorde dere det?
Verbena Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Min begynte på sfo nå mandag som var og begynner på skolen mandag som kommer. Jeg var med første timen på SFO, men jeg kunne gått etter 10-15minutter sånn helt egentlig. Fylte ut noen papirer å snakket litt med noen av de ansatte + en annen mamma, derfor ble jeg så lenge. Kommer helt ann på ungen om man behøver å være der lenge eller ikke. Om han kjenner mange som skal være der så blir det sikkert ikke nødvending at du er der noe særlig lenge. Men drøy det litt lenger enn vanlig levering.
Fire småtroll Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Sønnen min begynte på sfo samme dag som har begynte på skolen. Gikk sammen med han fra første skoledag til sfo (flere andre foreldre gjorde det samme), og ble med han inn for å hilse på de ansatte og bli vist rundt. Han fikk plassen sin, ble informert om rutinene ved avkomst fra skole osv. Jeg var der en liten halvtime sammen med han før jeg dro på butikken og gjorde noen småærend. Hentet han etter en stund og han hadde hatt det helt supert I dag var det andre dagen og han gikk sammen med klassekameratene sine til sfo og var der et par timer før han ble hentet. Ingen porblemer. Men unger er jo forskjellig, jeg visste på forhånd at dette kom til å gå helt smertefritt, hadde jeg ikke trodde det ville jeg tatt tilvenning før skolestart. Du kjenner jo ditt barn best, tror du han kommer til å bli engstelig eller lei seg når du går må du jo beregne noen timer tilvenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå