Gå til innhold

Var på UL i går...


firebarnsmum

Anbefalte innlegg

Pga. at jeg fikk sterke kynnere natt til tirsdag og utover dagen på tirsdag, bestilte jeg meg time til UL på onsdag. Jeg trodde jeg skulle få se et bankende hjerte der inne da, skulle jo være 6+2 på vei. Jordmora mente at jeg mest sannsynlig var kommet i uke 5, fordi anleggene vi kunne se var så små ( ja, det var to...). Så nå er jeg veldig urolig, for jeg er redd for at det som var påbegynt nå har begynt å gå til grunne:( Har nesten ingen graviditetssymptomer heller. Fikk telefon fra sykehuset i dag, og skal inn til ny kontroll på onsdag - og det blir noen lange dager!! Har ikke hatt noen blødninger, og vi kunne ikke se noen antydninger til blødninger på UL heller. Hadde en MA i april i uke 11 - og er livredd for at det samme nå skjer igjen:(( I morgen blir det en tur innom legekontoret for å ta en blodprøve, så får jeg se hva nivået på HCGen er iallefall. Burde vel få en indikasjon da på hvordan det ligger an, eller?

Huff, jeg mener virkelig ikke å skremme noen nå, men måtte bare få ut mine bekymringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Jeg tror det vil gå bra med babyen din som du har i magen:) I mitt forrige svangerskap begynte jeg å blø litt en gang i uke fem eller seks. Var bare litt på papriet når jeg var på do, og det varte en halv dag. Om natten fikk jeg store magesmerter, og jeg var sikker på at jeg hadde mistet barnet. Var på ultralyd dagen etterpå og fikk kun se at det var begynnelsen på noe, kunne ikke se at et hjerte slo. Var på nytt på ul to uker senere, da slo hjertet. Legen var snill og gav meg også en kjapp ul i uke 12. I dag har jeg en flott jente på litt over 2 år:) Legen min sa til meg den gang at mister en barnet, vil en ha en stor blødning. Jeg fokuserte på det og han hadde rett den gangen:)

Jeg tror at alt vil gå bare bra med deg:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig svar:)) Får håpe at du har rett. Jeg har ikke noen som helst tegn til blødning, så håper jo virkelig at det skal gå bra. Slik det så ut på UL, så var det tegn som tydet på at det var to anlegg der. Det ene var litt større enn det andre, så kan jo være at det bare er ett som utvikler seg tidligere. Jeg hadde en MA i april, og da begynte det men lette kynnere - men ikke så kraftige som nå. Blødningen startet to uker etter det, så der er vel grunnen til min bekymring. Det var gammelt blod som kom, som de sa på sykehuset. Det var ingen tegn til noe blødning på UL i går, så får håpe at det ikke er det samme som skjer:)) Men jeg skal prøve å gjøre som du sier, og fokusere på akkurat det at det ikke var noe blødningstegn! Så får nedtellingen til onsdag bare starte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det går bra, tenk to stk :-) Ble ikke du overrasket når du såg to? Skjønner du er bekymret men det som skjer skjer uansett og det er bedre for babyen om du klarer å slappe av...sikkert lettere sagt enn gjort men lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Jo, ble overraska når jeg så to - og ikke minst bekymret. Med tre barn fra før, så tenker jeg litt på hvordan det evt. skal gå med to små til. Men, dersom alt går bra så er vi jo utrolig priviligerte, så får prøve å fokusere på det. Gruer meg utrolig til UL på onsdag, for jeg er fryktelig usikker på hvordan det ligger an. Var og tok HCG i går, men får ikke svaret før seint tirsdag eller på onsdag morgen. Jeg prøver å slappe av og ikke tenke så mye på det, men det er vanskeligere sagt enn gjort gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...