Gå til innhold

Noen som vet?


Mini84

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen graviditetstester som har vært negative og noen som har vært positive, derfor var jeg hos privatlege og tok blodprøve fredag for en uke siden. De skulle ringe tirsdag og jeg har ventet og ventet, men ingen ringte.

Jeg ringte i dag, men legen var ikke der. Hun jeg snakket med sa at svar på blodprøve hadde kommet og at hcg var på 60.

Jeg vet knapt hva hcg er, så jeg spurte hva det betydde. Hun svarte at "friske" folk har hcg nivå under 5. Så sa hun at hun jo ikke vet sykdomshistorien min, eller hvorfor jeg hadde tatt prøven, men at jeg jo kunne ha hatt en abort.

 

Jeg ble helt paff så jeg klarte ikke å spørre om noe mer, nå må jeg vente til mandag for å snakke med legen.

Er det noen som har noen tanker/meninger/tips?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

 

Hcg blir jo målt i kroppen hos gravide og skal ha en jevn stigning utover i svangerskapet.. Man måler ofte etter en tabell, f.eks ca 10 dager etter eggløsning skal du ha en hcg på ca 66 den vil deretter doble seg hver 72.time sånn ca frem til uke 10, da flater det ofte litt ut. Når hadde du siste menstruasjon da? Hvor langt kunne du være på vei da prøven ble tatt? Håper det kan være til noe hjelp for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner rett og slett ikke men håper det beste for deg...litt dumt at ikke ho du snakka med i tlf spurte deg litt mer hvorfor du hadde tatt blodprøven...men men..idag er det mandag..hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...