08GULL+julispire2012 Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 hmmm.. har snart bursdag og mor og far hadde lyst å kjøpe bunadsbelte til meg=) er jo en ting som jeg sikkert aldri kommer til å ta meg råd til selv.. men så burde jeg kansje innvestert i nye briller etterhvert også! nevnte det for mor og hun syns det var en god ide også. så hva hadde du valgt? også en ting til.. sånn bunadsbelte..er det sånn at det er noe man bruker kun når man er gift??(bergensbunad) ha en fortsatt fin kveld damer=)
mamman til to gutter Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Jeg hadde gått for bunadsbelte til bursdagen min og så kjøpt meg et par rimelige briller selv. Bla Specsavers har (forholdsvis) billige briller som likevel ser ok ut.
Gjest irismor Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Det sies vel at bunadsbelte er for fruer (altså gift) eller når man har passert de 30 :-) Hvis du får bunadsbelte kommer du da til å kjøpe deg briller selv?? Husk at du har kun 1 par øyne og at de må stelles pent med c",)
08GULL+julispire2012 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2010 er jo ofte tilbud på disse brilleforettningene,og trenger ikke hete prada osv for min del.. så kan vel finne noen fine briller som ikke koster skjorten;) nei jeg går for bunadsbelte jeg=) takk for hjelp,hilsen vinglepetter;)
Suikerklontje Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Jeg ville ikke brukt bunadsbelte uten å være gift. Det er jo pinlig å bli gratulert med giftemål når man ikke har mann.
Gjest Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Det viktigste spørsmålet: Er det tradisjon for å bruke sølvbelte til bunaden? Hvis ja, så ville jeg helt klart gått for sølvbeltet, gitt, men kanskje ikke hvis du ikke er gift eller såpass voksen at du kan bruke det "likevel", liksom. Hvis nei, så ville jeg gått for et par fine briller.
Monajenten Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Jeg fikk belte til bunaden til konfirmasjonen og har brukt det hver gang selv om det egentlig er for gifte kvinner. Jeg syns bunaden er mye finere og mer komplett med beltet på, så hadde helt klart gått for det.
08GULL+julispire2012 Skrevet 20. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2010 monajenten.. er ikke du fra bergen også?? har du bergensbunad?? mener å ha hørt at det er forskjellig fra bunad til bunad..? har en venninne som har belte og,og hun er ikke gift.. tror ikke hun har fått noen kommentarer på det hvertfall.. har mann ,vært sammen i snart 10 år,så er vel "så godt som gift" hehe
LadyLuck & Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 vet at på min bunad (norhordalands bunad, festdrakt) er det korte perler for jenter, og lange for gifte, evt støler (sånne gull klosser) men usikker på hvordan dette er for bergensbunaden.. husfliden sine sider har nok svar =P
Monajenten Skrevet 20. august 2010 #10 Skrevet 20. august 2010 Jo jeg har også Bergensbunad, og har heller aldri fått kommentarer på det. Elsker beltet mitt, syns det er nydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå