Gå til innhold

Pose til vognen for utesoving i vinter, hva skal man velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår fyller straks 2 år og sover fremdeles 1-2 timer midt på dagen. Hun har nettopp begynt i ny barnehage og der sover de ute i vogn. Hva slags pose skal man velge å ha i vognen for å være sikker på at hun ikke blir kald? Den må jo være relativt lang også for å varme hele overkroppen. Det er sikkert mange som har barn som sover ute, er det noen som kan tipse med om noen gode og varme poser?? Tenker først og fremst på vinterhalåret.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to poser. Begge er jeg fornøud med. Den ene er en arvet voksipose med ulldyne inni. Den er varm og god og det jeg synes har vært fordelen med den er måten du knyter den rundt barnet samt god lukking rundt hodet/ansiktet slik at det ikke kommer så mye kald luft ned i posen. (Hun får fortsatt puste.) Jeg har kombinert denne med å ha skinn i bunn for isoleringen sin del. Da var hun alltid varm og god. Litt usikker på om voksi er stor nok til en 2 åring. Ulempen med voksiposen vi har er at den ikke kan brukes til å dra seler gjennom. Noe som nå er helt nødvendig hos oss. Mulig dette kan gjøres på nyere modeller. Når hun ble større kjøpte vi derfor en pose fra Troll tror jeg det er. Du får den på barnevognhuset Rudo. Den fikk best i test på TV-2 hjelper deg for et år eller to siden. Den har en såle av ull for god isolasjon og overstykke i dun for varme. Den har også et ekstra stykke som kan festes på i nederkant og den kan da brukes opp til 6 år. Vi tenkte at det var greit i tilfelle vi skulle få behov for å bruke den i pulk eller som sovepose ved senere anledning. Vi har vært fornøyd med denne posen, og hun jolder seg varm og god. Ulempen synes jeg etter å ha brukt voksi er at den er litt åpen rundt ansiktet. Vi brukte derfor et ekstra lite ullteppe for å isolere så det ikke kommer så mye kald luft ned i posen. Avhenger jo også av hva du kler dem i ellers, men jeg foretrekker å ikke ha så mye klær på inni posen. Denne posen er også blant de rimeligere på markedet. Jeg tror vi ga 12-14000 kr for den. Betalte litt ekstra da for forlengerstykket. Jeg vil kanskje si det er en pose som egner seg best for de litt "eldre". ville ikke brukt den til spebarn, men da klarte vi oss fint med skinn, dundyne og ulltepper/ullklær i vogna. Ellers har jeg mange venner som skryter av lammiposene, men de er ganske dyre, så det avhenger litt av hvor mye penger man har råd til å bruke.

Skrevet

He-he. Ser det ble en null for mye på prisen jeg refererte til ;o)

Skrevet

Vi brukte Odenwalder dunpose i fjor vinter. Håper den passer i år også:-) ....med strikket ullteppe øverst.

Skrevet

har to vognposer, en til vogna i barnehagen og en til trilla hjemme. den i barnehagen er en ticket to heaven sovepose, den hjemme er voksi med dunfyll. det er begge nyere poser. Jeg foretrekker den til voksi fordi det er glidelås på begge sider. jeg synes det er lettere håndtere. begge posene er lange no i massevis til jenta mi på snart 2 år. voksiposen har også en mindre del til små babyer. Begge posene har sømmer slik at man kan skjære hull til beltene.

her i nord kan det bli ganske kaldt. i vinter var det mange dager under 10 minus. Jenta mi har sovet godt i posene sine, men MÅ ha lammeskinn under seg i begge vognene for å isolere, ellers blir bunnene på vognene iskald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...