Gå til innhold

Trøblete mage, oppblåst og forstoppet? Jeg har et supert tips :)

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Bak ditt eget lavkarbobrød :)

Jeg har omtrent aldri opplevd noe som har hatt så stor innvirkning på helsa og humøret mitt. Dette er medisin.

Etter to uker med dette brødet kostholdet mitt fungerer magen optimalt og livmålet mitt har trolig minket med mange cm, og jeg føler meg ikke oppblåst og feit lenger.

Ville bare tipse deg som kjenner deg igjen, jeg kan virkelig anbefale dere å prøve det. Og ikke minst, brødet smaker kjempegodt!

Hvis du ikke finner ei god oppskrift på nett, deler jeg gjerne ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

To boks Cottage Cheese

5 egg

½ ts salt

2,5 ts bakepulver

100 g kruskakli

75 g sesamfrø

150 g linfrø

75 g solsikkekjerner

1/2 dl matolje

Bland egg og CC til alt er godt blanda, hiv oppi resten og bland godt. Holder til en vanlig brødform, 2 liter, som du MÅ huske å kle med bakepapir først. Stek på 190 grader i ca. 2 timer, lavt i ovnen.

Skrevet

Spennende, skal jammen meg prøve. Har delt den ut til flere på jobben også.. :-)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ja,prøv ;)

Jeg glemte å fortelle at kjæresten min i går spurte meg om jeg hadde gått ned i vekt, det så sånn ut, mente han ;)

Skrevet

hehe... er villig til å prøve alt for smalere midje.. :-)

Skrevet

Hva trur du jeg kan erstatte kruslakli med, rekner med det er gluten, resten er glutenfritt:) så det er kanskje et godt brød for oss med cøliaki... trur du jeg kan bruke havre? el skal jeg bare bruke mer lin/solsikke?

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Finnes det ikke noe kruskakli-lignende uten gluten?

Havre kan du ikke bruke, det inneholder for mange karbohydrater. Men hvis du ikke er opptatt av karber kan det være en løsning.

Soyamel kan brukes.

Hva med 50 g soyamel pluss 50 g valgfritt mer frø/kjerner?

Uansett, prøv deg frem, det går sikker greit uten klien...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...