Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Når håper dere døtrene deres får barn? Noen formeninger?
Verbena Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg har bare gutter så langt da, men jeg håper at de venter til de er over 20år og er i et stabilt forhold. Heldigvis kan jeg ikke styre det og det som skjer det skjer, jeg skal være der å støtte de uansett!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Jeg fikk min eldste datter som 18 åring, enslig mor uten utdanning, uten fast jobb og uten fast bolig Jeg var alene med henne i mange, mange år, og tok både utdannelse og fikk meg god jobb og bolig mens både hun og jeg "vokste opp" Mitt andre barn fikk jeg like før jeg fylte 40, godt gift, god utdannelse og god jobb, samt egen bolig. To totalt forskjellige situasjoner, og jeg er jo selvsagt ikke i tvil om hva som er å foretrekke!! Min datter er nå 23 år, og har heldigvis ingen planer om å få barn enda. Selv om jeg ville ha støttet henne om hun ble gravid tidlig, ville jeg syns det var veldig, veldig trist - nettopp fordi jeg vet hva det vil si å være i den situasjonen. Selv om det gikk veldig bra med meg og henne, har det innimellom vært tøffe tider, lite penger og nok ikke helt optimale forhold for et lite barn. Dessverre! Mange har spurt om det ikke er slik at man har mye mer overskudd og energi når man er ung mor. Vel...jeg hadde nok mye er energi, men denne energien brukte jeg helst til helt andre (og egoistiske) ting. Min datter ble dessverre ofte en hemsko og plassert bort til nesten enhver som kunne være barnevakt. Når jeg tenker på det idag kjenner jeg det sliter langt inni mammahjertet mitt.... Idag bruker jeg all energi på min lille gutt, han får total oppmerksomhet fordi min mann og jeg er så voksne at vi ikke har ungdommens rastløshet i oss lenger. Det er han som har førsteprioritet og vi tenker og handler på en helt annen (og bedre) måte enn hva jeg gjorde som tenåringsmor. Og jeg ser klart at han har helt annerledes og mye bedre kår enn sin søster. For meg har det vært (og er fortsatt) en slags sorg å leve med det livet min datter fikk som liten, selv om hun påstår at hun hadde det fint. Så svaret på ditt spørsmål må bli at jeg håper min datter (og sønn) får barn når de er voksne og modne nok til å ta imot et barn. Når de har et stabilt godt forhold som tåler belastningen et svangerskap og småbarnsliv er. Når de har det materielle på stell, med utdanning, jobb og bolig i orden - fordi dette faktisk har mye å si i dagens samfunn, enten vi liker det eller ikke. Penger er ikke alt, men man skjønner hvor mye det er verdt når man ikke har dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå