Gå til innhold

10 mnd og søvn på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille runder snart 10 mnd. I de siste mnd hatt 2 hviler til dagen på 1,5 t og 1 t. Den første har han hatt innen 2 timer etter han har stått opp, den andre etter behov 2-3 t etter sist hvil.

Merker han begynner å endre rutiner nå. Han virker trøtt, men vil alikevel ikke sove... I går hadde han bare 1 hvil hele dagen på 1,5 t. I dag ser det ikke ut som han vil sove i det hele tatt. Han har hvert våken siden 07.50. La han for snart 1,5 t siden og han ligger fremdeles oppe i sengen å radler. Går inn med jevne mellomrom og legger han ned og sier det er "lalletid" (slik som jeg alltid har gjort) Men nå er han ikke interessert i å sove, selv om han virker trøtt.

Hvor mange hviler har deres små, og hvor lenge varer de...

Han begynner snart i barnehage, så sånn sett er det jo greit at han bare har en hvil, men han blir så vannvittig trøtt til kvelden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mini sov to lurer på 1 1/2 time på den tiden =)

Men unger er så forkjellige, så du må nok bare prøve deg litt fram.

Og om du vil over til en hvil, er min erfaring at det kan være lurt å vente med leggingen til i 11-12 tiden. Så blir ikke ettermiddagen så lang, Lykke til!

Skrevet

det er en overgangsfase akkurat som når ungen dropper søvnen på dagtid helt.. tulla mi sluttet med to dupper rundt den tiden du skriver her nettopp på samme grunnlag. Ja, de er noe trøttere på kveldstid en periode, men det går seg til..

siste duppen slutta hun med nå for en måneds tid siden..la henne i vogna/senga på dagtid og bare lekte i en time og to..så fant ut at den kunne vi bare droppe..enkelte dager er hun mer sliten enn andre og sovner gjerne et kvarter på sofaen eller i bilen, men herlighet..bedre det enn å fastholde på rutiner som er "foreldet".:)

Skrevet

Min pode er også 10 mnd.. Her er det fortsatt 2 dubber. Den første er 2 timer etter han står opp (varer 1.20 min) og den andre er ca 3 timer etter han våkner fra den første. (da sover han enten 40 minutt eller 1.20)

Skrevet

Måtte ta han opp til slutt, og prøvde igjen en time senere med hell :)

Så i morgen skal jeg prøve å holde han våken til etter han har fått lunsj iallefall :) Så får vi ta det derfra... Blir noen lange formiddager iallefall, men det får gå seg til :D Bare så synd jeg ikke fikk sjans til å stelle meg tidligere, slik at vi kunne funnet på noe. Men får se og få opp trappegrinden oppe nå, sånn at mor kan dusje og stelle seg på morgene og vi kan dra ut på tur da i stedet for i 1-2 tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...