Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Gutten min går i en stor fin barnehage og jeg er veldig fornøyd på alle mulige måte med både de ansatte, maten, det pedagogiske uteplass osv. Men, han går i en basebarnehage som er delt inn i to avdelinger (kanskje ikke base like vel da:) en for de store barna og en for de fra 4 og nedover. Min sønn går på den minste avdelingen men er et av de største barna der. Avdelingen er stor og fin og delt inn i kjøkken, puterom, dokkekrok, bilkrok, klosshjørne også er det mange bord og stoler hvor de kan male/tegne osv. Nå etter at sommeren har startet så er han aldri inne på basen sin lenger, han og de største barna fra samme avdeling er inne på et bittelite grupperom, rommet er kanskje på 6 m2 og inneholder kun stoler og noen bord(høye), det er mørkt der inne og det ser ut som barna nesten er blitt skuffet inn dit. De har også en gang å leke på med noen leker liggende her og der. Det er ikke rom til å løpe der inne. Jeg syntes det ser så trist ut, gutten min klager ikke men han er ikke typen til det heller, men jeg vet hvor godt han liker å leke i putekroken og med tog osv. Virker ikke som om de har særlig å gjøre inne på dette grupperommet. Jeg ble fortalt at de skulle få lov til å være på grupperommet fordi de var blitt så store og flinke og syntes at det hørtes morsomt og spennende ut med en gang, men ikke når de må være der hele tiden. De aller minste barna er inne på den store basen nå. Jeg håper egentlig på at de gjør det slik nå pga innkjøring med de minste og at de skal føle seg trygge før de littstørre slipper til, men jeg syntes det har vart så lenge. hadde dere tatt det opp?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg hadde ikke tatt det opp. Hadde ventet litt til og sett det an.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Jenta mi var også blandt de største på småbarnsavdelingen. De var 13 barn, og tre store barn, og veldig mange nye 1 åringer, eller babyer. Det dreide seg veldig mye om innkjøring for de små, det var veldig mye på de minstes premisser, de kom seg ikke igang med samlingsstund, turer, ikke engang måltidene var det skikkelig orden på da, de minste sov til ulike tider. Jeg var veldig skuffa, og jeg tok det opp med barnehagen, som forøvrig ikke gjorde noe med saken, men jeg fikk mer info om hva de faktisk gjorde for å ivareta de eldste barna. Jeg var fremdeles ikke fornøyd, men det var ikke like lenge som jeg først antok.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Men det er vel voksne sammen med de der inne? Når jenten min gikk siste året på småbarnsavdeling, var det mange 1-åringer, ingen 2-åringer, og noen 3-åringer. De store var mye for seg selv, enten på et lite rom, på kjøkkenet, eller et annet sted. Barnehagen var kjempeflink til å tilrettelegge for de store barna også, og de hadde alltid en voksen med seg. Nå skal det sies at denne voksne som stort sett var sammen med de, var helt unik. De laget et opplegg som passet for de store, og et som passet for de små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå