Linnymor_87 Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 ..det hadde jeg lyst til forrige svangerskap også, men da kom fødselen litt brått på så jeg rakk ikke å forberede noe.... nå er jeg gravid igjen og har fortsatt lyst til å gi samboeren min noe spesielt (siden han har måttet holde ut med et troll til kjærring i snart 8 mnd..) jeg leste en artikkel her om fødselsgaver til far, og jeg fikk bare enda mer lyst til det da.. men jeg veit ikke hva..................... veit ikke hvor vanlig det er å gjøre sånt, men jeg vil gjerne høre hva andre har gjort... (trenger litt inspirasjon... hehe..)
charlotte,b Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Helt enig!! Ønsker også og gi min mann noe spesielt etter som han gjør alt for meg. Vi har jo to barn og prøver nå på nr 3 så da har jeg lyst og gi han noe!!! Fikk jo selv både blomster og diamanter til ringen min når begge gulla kom! Har noen en god idè?
alvefrøken Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 ...min mann får absolutt ingenverdensting- bortsett fra verdens vakreste barn... Er da trossalt vi damene som har alt styret med svangerskap med store og små plager - (og GLEDER såklart), og fødsler som kan være både kritiske og vonde....
Linnymor_87 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2010 er jo sant det, men jeg har lyst til å gi han noe.. en liten ting, for han overøser meg med blomster og massasje og jeg gir ikke noe til han.. så jeg føler meg litt ego kan man si........ og sist gang så kom han og fortalte meg hvor hardt det var for han å sitte der i fødestua og holde meg i hånda og ikke kunne hjelpe meg når jeg hadde vondt (vi rakk ikke å få noe smertestillende.. komplisert fødsel osv..) han var jo forberedt på at det kom til å bli litt fælt syn for han, men ikke at det skulle bli så galt liksom.. og så fikk jeg så mye gaver av han etter fødselen også.. så jeg vil bare gjengjelde det han gjør for meg, for han kan virkelig være verdens søteste og han fortjener noe fint han også
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Jeg har laget en kurv og fylt den med ting jeg vet han setter pris på. Der ligger to flasker av yndlingsølen hans, yndlings godteriet hans, en bok han ønsker seg, en t-skjorte han ønsker seg og et gavekort på rygg/massasje i 45 minutter. Jeg er helt enig at mannfolkene fortjener litt dem også. Jeg føler at han kan se at jeg verdsetter at han holder ut med meg og støtter meg i 9 mnd, samt tar hovedansvaret for 3 åringen hjemme. Mannfolkene blir fort glemt fordi vi tar fokuset! Jeg fikk blomster forrige gang og jeg tror ikke jeg får noe gave, men det spiller ingen rolle. Jeg hadde ikke klart hverken fødsel eller graviditet uten han...
Linnymor_87 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2010 det med en kurv med ting han liker var virkelig ikke dumt den ideen lurer jeg på om jeg skal stjele litt... hehehe nei jeg hadde aldri klart dette uten han, og han er så tålmodig når jeg er hormonell og forbanna og klikker bare fordi han klør seg i hodet og jeg ikke greier lyden av det... (stakkars).. og han skal jo ta seg av førstemann mens jeg er på sykehuset etter fødsel og en stund etter det også... han fortjener en oppmerksomhet
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Jeg er helt enig med deg, Linnymor_87! Tror ikke vi kan sette oss inn i hvordan de har det altså. Det med at vi gir dem nydelig baby syns jeg ikke har noe med saken å gjøre egentlig. En liten gave er en måte å si takk for at du har støttet meg i graviditeten og jeg setter pris på at du har vært der for meg. Babyen får man jo sammen! Jeg stjal den ideen med kurv fra bim jeg også! Pass på å legg oppi ting som er spesielt for han. Trenger ikke være dyre ting liksom. Liker han biler så kjøp f.eks autofilblad og legg oppi. Husker min mann gav meg et påseegg som bare inneholdt den påskesjokoladen JEG likte. Det gjorde inntrykk for da hadde han registrert akkurat hva jeg som person likte best. Prøv å tenk tilbake i tid og husk om han har nevnt noe han ønsker seg f.eks. Jeg kjøpte en t-skjorte som han fortalte at han hadde prøvd i butikken, men at de hadde ikke str hans der. Det syntes han var så dumt, men han gjorde ikke noe mere med det. Jeg fikk tak i skjorten i en annen by og den ligger nå i kurven. Lykke til med gavelagingen :-)
Ziz Skrevet 19. august 2010 #8 Skrevet 19. august 2010 Jeg vil og gi samboeren min noe. Vi er ikke noe gavemennesker, og gir hverandre ingenting hverken til bursdag eller jul, men denne gangen skal han få noe. Jeg synes ikke det er greit å si at mennene ikke går igjennom noe ved graviditet. Det gjør de i høyeste grad. De må for det første være eksisterende for å få produsert en baby, noe som i grunn ikke er det verste de kan tenke seg hehe... De er der som støttespillere, sjelesørger, pute, massasjeaparat, klagemur osv osv osv gjennom hele svangerskapet. Menn blir ikke tatt nok vare på under et svangerskap mener jeg. De passer seg ofte klokelig for å si noe, men de er ofte redde, engstelige og bekymret. De føler seg ofte utenfor, da de ikke kan kjenne på kroppen den utviklingen som skjer. Joda...-vi kvinner får alle plagene, men vi får og all sikkerheten og alle kontrollene. Vi kjenner hver bevegelse. Menn er prisgitt oss for å få noe informasjon. Min mann fortjener i høyeste grad å bli satt pris på, og det ønsker jeg å gjøre....-med noe han kan kose seg med, foruten babyen, selv om det selvsagt er den største gaven vi begge vil få
alvefrøken Skrevet 19. august 2010 #9 Skrevet 19. august 2010 heheheehe.... ...jeg er visst ganske grusom, men jeg synes faktisk ikke så veldig synd på mennene..... men.....ikke har jeg belemret min mann med massasjekrav, krevd å hvile meg, putekrav, sjelesørger etc.....her har alt vært stort sett som før, for slikt blir det når en har barn fra før. Da kan en rett og slett ikke kreve å bli vartet opp, selv om en har bekkenløsning eller er gjennomsliten. Babyproduksjon er felles arbeid, men jammen mener jeg at kvinnen tar støyten. Slik må det naturligvis være, for slik er naturen Ikke noe galt i det, men at det er "synd" på mennene, er jeg overhode ikke enig i
Ziz Skrevet 19. august 2010 #10 Skrevet 19. august 2010 Jeg har heller ikke krevd noe slikt av mannen, men det er maaaaaaaange som trenger mye avlastning og hjelp. Uansett betyr det ikke noe hva han har gjort, eller ikke gjort. Poenget er at han hadde gjort det om jeg ønsket eller trengte det. Jeg synes det er en uting å forhøye kvinner under en graviditet. Vi gjør noe kroppen er skapt for, og menn blir holdt utenfor i den prosessen. Det er et faktum. Vi kan fortelle og forklare til vi blir blå...-de vil likevel "være utenfor".
alvefrøken Skrevet 19. august 2010 #11 Skrevet 19. august 2010 sier ikke at kvinnen skal forhøyes, men bare at mennene ikke trenger så mye ekstra. Det å få et vakkert barn, er en gave i seg selv! En mann velger selv hvor mye han vil egagere seg i svangerskap og fødsel, med mindre kvinnen bevisst holder han utenfor
Makko med to små gutter Skrevet 20. august 2010 #12 Skrevet 20. august 2010 Jeg har en fantastisk mann som steller og passer på at jeg har det så bra som mulig (uten at jeg ber, sutrer eller maser!). Han klemmer meg når jeg er lei meg, sliten eller bare trenger litt omsorg, han tar ekstra tak i huset, han tar seg av all handling siden jeg ikke skal bærer (har sterk bekkenløsning), og gjør en kjempe innsats både med ungen vi har fra før og hunden vår. Sist var jeg også super hormonell, og sikkert ikke lett å leve i lag med! Han fortjener en takk :-D Ja VI fikk en fantastisk unge, men vil jo ikke si at det er en gave til HAN! Sist spesialbestilte jeg en whisky som jeg viste han ville like. La den i "fødebaggen" og gav han den til han når vi ble alene. Gjett om han ble overrasket!
Linnymor_87 Skrevet 21. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2010 jeg har tenkt masse på den kurven og innholdet og tror jeg har kommet fram til noen fine ting han har ønska seg massasje til jul og bursdag et par år nå, men ikke fått det så da skal han få et gavekort til et massasjestudio i den kurven.. og noen andre småting hehe jeg syns han fortjener dette fordi at jeg er faktisk helt fæl å leve med for tiden..... jeg veit det selv, men når hormonene koker er det ikke så lett å styre dem....( jeg er veldig bortskjemt og her er det for tiden my way or the highway...) ja greit at vi tar støyten, men etter forrige fødsel snakka vi ut om tiden mens jeg gikk gravid og selve fødselen og jeg fant fort ut at han hadde hatt det veldig vanskelig følelsesmessig... særlig under fødselen da alt han kunne gjøre for mag var å holde meg i hånda, stryke håret vekk fra ansiktet mitt og være "drikke-asistenten" min og alt han fikk tilbake var huden full av kjeft fra demonen som pleide å være samboeren hans men som han ikke kunne kjenne igjen akkurat der og da.... syns det var så fælt, så siden jeg veit at jeg har vært litt værre å leve med denne gangen har jeg bestemt meg for at han skal få en liten kosepakke fra meg bare for at han skal vite at jeg setter pris på han fordi han er den han er
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 22. august 2010 #14 Skrevet 22. august 2010 Det var fine og ærlige ord syns jeg, Linnymor. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Syns vi er flinke som har såpass selvinnsikt som vi har, jeg. Jeg vet at jeg er ei ræv som gravid og i tillegg har jeg vært veldig syk dette svangerskapet. Han har alltid stilt opp for meg og jeg er neimen ikke sikker på om han hat fått et "takk" engang fordi jeg kun har syntes synd på meg selv. Jeg er helt sikker på at han setter pris på innholdet i kurven din, og ikke minst vil han sette pris på tanken bak. At vi får den største gaven i fom av en baby er en selvfølge og har ikke noe med dette å gjøre syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå