Gå til innhold

når en ser små "stjerner" og er høygravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

bør en ta dette opp med legen neste gang en skal på kontroll? var til kontroll sist og hadde +L2 på urin og blodtrykk på 140/70 så skulle jo ikke tro det var noe..ble så usikker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert bare et blodtrykksfall.. (Som kan skje når du reiser deg fort opp, osv) er ikke farlig.

Skrevet

OM det hadde vært blodtrykksfall, så hadde du ikke bare sett stjerner. Da hadde du jo virkelig merket det sånn i forhold til å bli svimmel osv.

Jeg tror heller det skyldes høyt blodtrykk. Jeg lå på rundt 140/90 den siste tiden før fødsel og jeg så "stjerner" av og til når jeg bare satt helt stille.

Ta det opp med legen du

Skrevet

Jeg tror IKKE det skyldes høyt bt. Jeg har hele mitt voksne liv hatt forhøyet bt, og aldri hatt stjerner i øyne før etter jeg fikk 1. barn. Nå har jeg veldig lavt bt, (gravid igjen) 100/60 (noe som er veldig lavt for meg som pleier å ha 170/90) og ser fremdeles stjerner. Jeg tror det har noe med kostholdet ditt og søvn å gjøre. Prøv å spise godt og drikke masse vann. Få nok søvn også. Har hatt slike stjerner utenom når jeg var gravid også, så det er nok ikke bare graviditeten som utgjør det.

Ta det opp med legen, og prøv å sov og spis godt. Lykke til.

Skrevet

Barnet kan trykke på en stor blodåre i magen, da ser man stjerner.

Fikk det da jeg lå med doppler på magen på en av kontrollene på sykehuset. Da sa de jeg måtte endre stilling (lå i stressless stol), hjalp etter å ha gått litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...