Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Jeg har aldri hatt tannverk tidligere, og trodde ikke i min villeste fantasi at det var så jævlig vondt. Synes litt synd på meg selv, samtidig som jeg er forbanna på meg selv også. Hadde jeg bare kommet meg til tannlegen tidligere, så hadde jeg sluppet dette. Men jeg har ikke hatt vondt før i går kveld. Da var det "bare pang", så hadde jeg dritvondt. Grein i tlf i sta da jeg skulle bestille time hos tannlegen (pinlig), og damen der fortalte at de ikke hadde ledige timer. Men snille damen ringte tilbake og hadde flyttet timen til en annen pasient. Jeg skal dit i ettermiddag. For første gang gleder jeg meg til å gå til tannlegen
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 vet du, høres ut som du har fått samme greia som meg og da synes jeg VIRKELIG synd på deg! Betennelse i tannrota er iflg tannlegene det vondeste du kan få, så de har full sympati.. ta deg en ibux og to såfremt du ikke er gravid, de funker på tannervene..om ikke kan paracet/paraglin forte hjelpe "bedøve" hjernen slik at et blir en litt annen form for smertelindring før du kommer deg til tannlegen. Ikke meningen å skremme deg, men dersom det er det det høres ut som må du høyst sannsynlig belage deg på en rotfylling.. jeg var selv såpass betent at jeg måtte kjøre bakteriedrepende i tre omganger og rotfylle uten bedøvelse siden den ikke funka pga. bakteriene.. uffameg..lykke til hos tannlegen i det minste!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Takk for sympati Jeg propper meg full med Ibux 400 og Paracet, men det hjelper ikke en dritt. Har desverre ikke noe sterkere. Men jeg ble litt skremt nå, eller ikke bare litt...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 hvordan er det med vann? kjøler den ned eller har det ikke virkning?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Å føler så med deg! Jeg har tannlegeskrekk og gikk med tannverk alt for lenge.. har hørt at tannverk var en stor selvmordårsak før i tiden og det kan jeg forstå! Det som hjalp litt (!) for meg var å pusse tenne eller smøre på litt vademekum. Lykke til hos tannlegen! Det går sikkert bra
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 grunnen til jeg spør er fordi dersom tanna di er død vil bakteriene fortsette å leve og danne seg en grobunn i tanna som kan trekke oppover..det kan gå måneder, til og med år før det plutselig slår ut. Da hjelper ikke vann.. men dette sjekker jo selvfølgelig tannlegen din opp når du kommer for å finne roten på verken..jaikes..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Om du har ingefær så kan du blande litt ingefær i vann. Dypp en bommulsdott i ingefærvannet og legg rundt (eller over) den vonde tanna. Det lindrer
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #8 Skrevet 19. august 2010 Vann gjør bare vondt verre. Alt gjør vondt! Jeg har også tannlegeskrekk, og skjønner godt det der med selvmord. Alt jeg vil er at det skal bli bra. Fy faen (sorry ordbruken), det gjør så forbanna vondt! Hi
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #9 Skrevet 19. august 2010 det er nesten som at jeg ville funnet noe kitt og trøkka rundt tanna slik at du fikk bort alt luft rundt den!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #10 Skrevet 19. august 2010 Uff! Får nesten vondt i tennene bare av å tenke på det.. Men prøv det med vademekum! Jeg tok også smertestillende men det hjalp ikke. Ta vademekum på fingeren eller en q-tip og smør på tanna.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2010 #11 Skrevet 19. august 2010 Lykke til hos tannlegen! Å rotfylle er ikke noe farlig! Tro meg! Jeg har hatt bulimi i mange år, og slet med tannlegeskrekk. Da jeg endelig kom meg til tannlegen var det pga akutt tannverk Da hade jeg ikke vært hos tannlegen på 10 år.... Men vet du, det gikk helt fint! Ingenting å være redd for!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå