Holly❄️ Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Er litt skuffet jeg, for har levert 1. klassingen min 3 ganger på SFO og de voksne skriver opp navnet hans og hilser, og så blir han stående alene uten å vite hva han skal gjøre.. Han er litt sjenert, og siden han i tillegg ikke kjenner noen enda, så blir det litt ekkelt for han. I dag sto han bare å så seg rundt, i håp om at noen ville leke med han.. Fælt for meg å bare dra når han står sånn... Stor overgang fra bhg til skole merker jeg, ikke like greit nei
Verbena Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Min er like gammel som din. Startet på SFO på mandag og det går helt supert. Mandag når vi kom snakket vi med hun som sto nærmest =P Ble tatt imot veldig fint. Vist plassen hans i gangen også gikk vi en runde i lokalene til sfo å hilste på en del av de voksne mens vi gikk. Han er vanligvis ganske sjenert og kjente ingen noe godt fra før av, har lekt med en gutt ute her for ei stund siden. Men det gikk over all forventning, vi fant en annen gutt som også hadde første dag og sammen ble de stående på datarommet å se på at andre spilte og fikk ettervært spille selv. Etter 1time fikk jeg streng beskjed om å komme meg hjem. Snakket såvidt med de voksne når jeg henta den dagen å de sa som han at det hadde gått supert. Ikke noe problem i det hele tatt. Tirsdag viste den voksne vi møte i døra hvem han var å han ordna opp med sekken sin selv. De har også (utrolig nok siden det er 140unger og 40 av de er 1.klassinger som de ikke kjenner) kontroll på hvem jeg skal hente når jeg kommer å henter om ettermiddagene. Har du sagt fra at han ikke kjenner noen? Det gjorde jeg første dagen å da sa de at de skulle følge litt med å om det gikk trått så skulle de dra han inn i aktiviteter sånn at han ble kjent med de andre!
ariel78 Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Hos oss ser ikke se voksne opp eller hilser når barna kommer, ganske utrolig! Første dagen var det ingen som tok i mot, ønsker velkommen eller forklarte hvordan ting gjøres der eller lignende. Heldigvis kjenner jeg andre foreldre med eldre barn som viste hvordan man skulle skrive seg inn osv. Sønnen min kjenner heldigvis flere så han har leker med de, men er litt skuffende at personalet er så uengasjert. Hadde jeg vært deg ville jeg snakket med de og fått det til å hjelpe han i gang og komme i kontakt med noen andre.
Mandalas Skrevet 19. august 2010 #4 Skrevet 19. august 2010 Akkurat slik er det for vår sønn også. Han har derimot mild autisme dessuten, men ingen assistent eller ekstra ressurs. Når han kommer på sfo må jeg enten gå fa han når han bare står alene, eller gå rundt med han i 5-15 min for å finne på noe til han. Sistnevnte har jeg ikke tid til. Skikkelig irriterende og dumt er det, at personalet ikke kan ta et spill til han eller tegnesaker og bare gi han noe å gjøre. Jeg har prøvd å ta det opp uten hell.
2barns mor Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Vi har hatt en dårlig start på SFO vi også... For det første så fikk vi ikke noe tidspunkt å komme på den første dagen, så jeg dro dit i 8 tiden for ville gjerne se hvordan de organiserer frokost å at jenta skulle få være med "fra starten" av. Ingen... ikke en person hilste på meg. Jeg tenkte litt "hmmm" ang dette, men tenkte at dette ser jeg an. Neste dag var det også nye voksne for oss der, ingen hilste. Pappa`n skulle være med å se hvor jenta skal tilbringe dagene før og etter skoletid han også, men ble stoppet i døra! Når jeg hentet på ettermiddagen sa jeg at far var skuffet for at han ikke fikk være med inn, samt at jenta hadde gledet seg til å vise fram SFO for han. Svaret jeg fikk var at det var lov å spørre selv. Jeg må innrømme at jeg ble litt snurt, men bestemte meg for å sove på det. Så tenkt så gjort, dagen etter tok jeg kontakt med lederen der. Lurte på om det skulle være foreldremøte med presentasjon av ansatte, hun lurte på hvorfor å jeg fortalte at vi som førstegangsforeldre på SFO ville være trygg på at barnet vårt har det trygt, å da er det greit at de voksne hilser på oss å presenterer seg. Jeg presiserte at dette synes jeg er vanlig folkeskikk. Vet om flere førsteklasseforeldre som har opplevd det samme nå.... Samme ettermiddag og i dagene etterpå har ansatte nesten sprunget etter oss for å håndhilse, så jeg har nok ikke tatt opp dette forgjeves. Jeg tenker ikke bare på oss, men også andre foreldre som er nye. Pappa`n har fått omvisning å nå synes jeg ting begynner å rette seg utrolig. Tror vi foreldre gruer oss for å ta opp ting som kanskje vi ikke synes er helt greit, men jeg har aldri vært av den typen som sitter for lenge på ting, dette gjelder også barnehagen - å der har jeg fått skryt over at jeg tar opp ting der å da. Som de sier - de kan ikke forbedre seg eller gjøre ting annerledes hvis de ikke får tilbakemeldinger. Jeg er også flink til å rose de, for de er kjempeflinke i barnehagen vår - å heldigvis har jeg ett barn igjen der. Håper skolestarten på mandag blir en fin opplevelse for jenta, som er utrolig spent på elever og lærere. Synes du skal ta det opp med leder/ansatte på SFO jeg, at gutten din er litt sjenert å trenger kanskje å bli satt igang på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå