Aprilbarn mamma Skrevet 19. august 2010 #1 Skrevet 19. august 2010 Jenta mi er snart 4 mnd. Før sov hun gjennom hele natta med kun to amminger. Følte at jeg var så heldig, men nå den siste uka har hun begynt å våkne hver 1- 1,5 time. Hun får ikke pupp hver gang, og noen ganger prøver jeg ikke gi noe oppmerksomhet og da blir hun bare liggende å pludre for seg selv, det hendet hun sovner av seg selv, men ikke før etter minst 1 time. Hun gråter ikke Hun legger seg nå halv åtte, før da hun sov hele natten la vi henne mye senere. Virker ikke som hun er overtrøtt og hun sover greit i løpet av dagen. Noen andre som har det slik, hva gjorde dere? Er dette kanskje bare en fase som vi må gjennom? Her er forresten gråtekurer uaktuelt.
Babyønske �� Skrevet 19. august 2010 #2 Skrevet 19. august 2010 Tror du er inne på det selv, det er en fase hun går gjennom. Det er helt vanlig at de får en periode med urolig søvn i 4-5 mnd alder. Prøv å holde på rutiner, og ikke start dagen midt på natta fordi om hun våkner. Som du også skriver, hun ligger og pludrer for seg selv, og sovner som oftest av seg selv igjen, da er det jo ikke noe stort problem å la henne ligge. Hun er foreløpig for liten for gråtekurer, så det er bra du ikke tenker på det. Ikke at jeg heller syns det er noen løsning i det hele tatt, samme hvor gamle de er
Formerly known as Tina Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Pesonlig synes jeg gråtekurer er en fryktelig ting. De barnet stoler mest på skal plutselig ignorere det. Det er ikke rart de gråter... Men til saken din:-) Det er nok bare en fase. Jenta mi er 5 mnd og jeg merker at hun av og til er våken om natta uten at hun vil noe. Da ligger hun og snakker med seg selv helt til hun sovner igjen. Det er vist veldig vanlig at barn våkner uten at foreldrene merker det. Hvis det er mye pupp hun skal ha er det nok øke døgn. Bare tenk at du er heldig som ikke har en unge som våkner og gråter:-)
Aprilbarn mamma Skrevet 19. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2010 Får håpe det bare er en fase:) Ammer ganske hyppig, så jeg har tenkt at det kan være økedøgn, men hvor lenge varer egentlig et økedøgn,- i flere dager, he he... Bra at dere heller ikke er for gråtekurer. Har en følelse av at venner med barn og folk vi kjenner tyr til eller gråtekurer og strikse rutiner fra tidlig av. Jeg er veldig glad for at hun ikke griner, da kan jeg hvert fall slumre ved siden av en våken baby:)
jaaada Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 min gutt var akkurat slik rundt fire mnd alderen og jeg fikk beskjed av hs at han antagelig trengte mer mat enn bare mm så jeg begynte med litt 4 mnd grøt og vips så sov han han timer i strekk igjen. vi er ikke for gråtekurer vi heller så ble mye opp og roe, mate etc.. hs sa at flere trenger mer mat før 6 mnd og at grøt eller velling ofte gjorde susen, snakket også med legen min som sa det samme. kanskje verd ett forsøk?
Aprilbarn mamma Skrevet 20. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2010 jeg har tenkt på det samme, men jeg spurte helsesøster på 3 mnd kontrollen siden jenta er ganske stor så bør jeg kanskje gi litt fast føde fra 4 mnd alder, men hun frarådet det og sa at jeg har mer enn nok melk og at jeg bør fullamme til 6 mnd alder. tror ikke min baby har evnen til å sove lengre enn 2-3 timer om gangen, hehe... nei da, det går greit å amme hyppig nå, men håper der er økedøgn eller økeuke hehe, ellers kan det bli slitsomt i lengen og får da spørre igjen på helsestasjonen.
Formerly known as Tina Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Vent til hun er 4 mnd og hvis det fortsatt er sånn så gir du grøt. Jeg hadde en lang diskusjon med min hs ang dette selv... Det er jo faktisk slik at ikke alle har nok melk hele døgnet! Se hva som passer for deg og gjør det slik:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå