Gå til innhold

vi flytter til oslo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett før barn nummer to blir født i mars flytter jeg og samboeren min til oslo. Vi kjenner så godt som ingen der i fra før, og akkurat sitter vi å vurdere forskjellige områder vi kunne tenkt oss å bo...men d er jo så vanskeli, uten noen kjennskap til plassene! Vi kan tenke oss et sånn passelig rolig område ca. 15- 20 minutter fra sentrum. Er det noen anbefaliger der ute? Og der er viktig for meg som ska være hjemme med babyen at det er noe å "gjøre"...muligheter for å trille tur, butikker etc... ja, så må det vel også være barnehage til storebror:) I tillegg kan ikke leilighetsprisene være altfor dyre...

Virker ganske håpløst, men er intr i alt av svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da vil jeg abefale Løren-området.. forholdsvis nyutbygd, veldig barnevennlig, stort sett småbarnsfamilier som bor her.. Dette betyr at det er masse mammaer og pappaer hjemme i permisjon..

:)

Skrevet

jeg bor i et område med ufortjent dårlig rykte.... Grorud, og jeg STORTRIVES!!

Her på Grorud er det mest eneboliger og lavblokker, prisene er heller ikke avskrekkende. Man har t-bane, buss og Tog i nærheten. Også fin trilleturavstand til både Linderudsenteret og Stovner-senteret. En trilletur på 20 min så er du der :-) På nærsenteret er det Vinmonopol, apotek, matbutikker osv osv.

Det er flere store barnehager like i nærheten, men de fleste ligger på Ammerud og Romsås, men det er ikke lenger unna enn at det fint går ann å trille til og fra.

Så selv om området har et dårlig rykte så er det masse barnefamilier her, det er faktisk veldig stille og rolig, nærhet til marka med badevann og turmuligheter sommer som vinter.

Skrevet

Pris, pris pris...Det som til sist avgjør for mange.

Ulsrud og Oppsal er kjempefint. Men blitt ganske dyrt etter hvert. Leilighetene går ofte for en god del mer enn de ligger ute til på Finn.no

Kort vei til marka med badevann, Østensjø vannet(fuglereservat) som er ett fint tur område. Ganske hvitt

Enig i at Grorud og vil legge til Ammerud har ett ufortjent dårlig rykte. Ligger litt lengre ut men er vel 20-22 min med t-banen til jernbanetorget. Bra bussforbindelser fra Grorud(ved senteret). I høyblokkene på Ammerud får du 4 roms leiligheter rimelige. På Ammerud er det kort vei til marka med badevann, godt med matbutikker og nærsenteret på Grorud ligger få min unna. God bhg dekning. Man må ikke være redd for ett fargerikt felleskap. Mye barnefamilier. Godt med lekeplasser og grønne områder.

Tveita, Trosterud, Lambertseter og Skullerud bør dere også sjekke ut. Har dere mulighet ville jeg dratt til områdene og kikket meg litt rundt.

Skrevet

Asker er veldig koselig. Nært sjøen og marka og 25 min. med bil til Oslo. Asker har også eget, koselig sentrum om du vil bo nært flere butikker. Prisene er vel ikke de laveste, men Asker kommune er ikke bare kretset rundt Asker sentrum. Beveger du deg mot Heggedal og Slemmestad er det rimeligere, og folk er veldig lite snobbete. (i Asker kan du komme ut for litt "fine fruer", det er det få av i Heggedal og Slemmestad(Røyken)

Skrevet

Vil anbefale Veitvet, spesiellt hagebyen. Der er vi mange norske barnefamilier. Mange tilbud til deg som er hjemme, trilleturer, åpen barnehage og 20min med t-banen til byn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...