....mammatilto... :))) Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 gutten min på 5uker er blid og fornøyd på dagtid,spiser og sover godt. Men så kommer kvelden og han blir veldog urolig og puppen er ikke bra nok lengre, det virker som at han ikke blir mett for han bare gråter og søker heletiden. De siste 2ukene har jeg gitt han tillegg på kveldene (ikke vær kveld) og da har jeg merket stor forskjell på han. Han har t.o.m roet seg ned og sovnet. Igår var jeg på helsestasjon og veide og prata med h.søster, hun synest jeg burde prøve og fullamme siden han har gått drastisk opp som ho sa - 590gram på 2uker, og kutte ut tillegge noen dager og se. Vel det gikk helt til ikveld og ikke mere, jeg så jo at gutten var sulten og ikke fornøyd. Noen som mener jeg gjør det rette ???? Selv følger jeg bare magefølelsen min. Storesøster gråt i 3mnd og når han også begynnte så tenkte jeg at kanskje det er noe med melka mi?? Tillegg funker ihverfall.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Jeg hadde absolutt fulgt magefølelse. Med de to yngste så var ikke melken min mettende nok i lengden. Og jeg gikk da over på mme og grøt. Merket som deg stor forskjell på en gang, ble mye mer tilfreds og fornøyde og helt klart mette
Gjest Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Er vektoppgang ille også nå da...følg magefølelsen din, helsesøstre gir råd, ikke lover og regler.
Gjest Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Følg magefølelsen. Hvis han blir fornøyd med litt mme på kvelden, så hvorfor ikke. Da er baby og mamma fornøyd, er jo det viktigste det.
....mammatilto... :))) Skrevet 18. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2010 enige med dere ... magefølelsen er viktig:) Kommer ikke så langt uten den og et klokt hode!! hehe ikke at jeg er så klok - men noen ganger så slår jeg til hihi...
Gjest Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Gi tillegg, ungene vokser i rykk og napp, og noen helsesøstre har ikke helt hodet på rette plassen, når ble det negativt at babyen la på seg, finnes ikke overvektige barn på 5 uker! Gi tillegg med god samvittighet, er jo stygt gjort og la barnet gå sulten, blir neste litt oppgitt over enkelte råd man kan få fra helsesøstre altså!
Gjest Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Sier som de andre: Følg magefølelsen. Amm (kan man si "amm"? så mye du kan og gi mme på kveldstid. Du kan da ikke "sulte" babyen fordi en tøvete (ja, jeg vil si tøvete) helsesøster mener at han har gått for mye opp i vekt. Babyer følger sin egen kurve og vokser ikke i takt. Og det er da bra at gutten legger på seg:) Gjør som dere finner best og gi gutten mat når han er sulten:)!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Dattern min holdt på sånn en stund og jeg var sikker på at jeg ikke hadde nok melk til dattern min, Helsesøstern vår sa det at de blir ofte litt urolig ved puppen hvis de føler det at melka ikke kommer fort nok! Mange mistolker dette med at de ikke har melk! Jeg ville ha dratt til legen og fått en nesespray som hjelper på utdrivingen!
lille sprelle Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Er ikke noe i veien å gi tillegg en gang om dagen. Men det er ikke noe ok med baby som blir for stor heller. Dette blir din vurdering
Gjest Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Jeg gikk til hs for det samme problemet. Og jeg fikk råd som hjalp veldig. Når kveldingen kommer og ungen skal begynne å roe seg ned, så lot jeg hun ligge til brystet så lenge hun ville. Spiste litt, sov litt, gikk litt med de andre familimedlemmene. Hun fikk så mye pupp hun ville, enten for kosen eller hungeren. FIkk vite at melka på kvelden er tjukkere og tyngre å få ut for babyen. Derfor trenger hun litt tid på å fylle opp magen til natta. Jeg ble da sittende i noen timer med henne på fanget, mens noen innimellom holdt henne litt. Men det funka kjempefint. Hun begynte å dermed å sove natta gjennom pluss at hun var lettere å få til sengs.
Gjest Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Mao, kunne du prøvd dette hvis du ikke allerede har prøvd det? Det hjalp allefall for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå