Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 altså,hvor fort får du time til legen din?(tenker ikke på akutte tilfeller) Jeg tror jeg har allergi og vil til legen for å finne det ut. første ledige time er 7.september,hele 3 UKER til!!skal det virkelig være sånn??? man får akuttimer på dagen,men det er da ikke så akutt,men mer akutt enn å vente i 3 jævla uker! Hvordan er det hos fastlegen din? går det an å klage?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Med sånne ting blir man ikke prioritert. Min lege har opp til flere måneder på den fronten, så tre uker er ikke ille.
Gjest Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Innen en uke på ting som kan vente. Som regel innen en dag eller to.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Jeg syns jeg får time ganske fort egentlig:) Vanligvis så raskt som et par dager, det lengste en uke.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Her er det 3 mndrs ventetid på - ikke akutte- tilfeller. Jeg ringte pasientombudet, som tok kontakt med fastlegekontoret, da ble det fart i sakene:)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Du kan klage til kommunelegens kontor. Men tre uker er aldeles ikke avskrekkende. Du har også rett til å gå til en annen lege enn din fastlege. Mange leger er veldig populære og har fulle lister, og derfor får de ofte lange køer som går ut over tilfeller de mener ikke trenger prioritering.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 3 ukers ventetid for allergitesting er ikke lenge. Dette vet jeg av erfaring da jeg jobber på legekontor. Men det er fullt mulig å kjøpe reseptfrie allergimedisiner på apoteket slik at du kan prøve det ut før du får time. Da er du kommet langt på vei allerede, så gjenstår testingen å blå resept.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Får som regel time samme dagen. Hender jeg må vente til dagen etter, men det er sjelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå