Gå til innhold

Barnematglass fri for BPA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holle barnemat har gjennomført analyser som viser at glass og lokk er bisfenol-A frie.

Lokkene på barnematglass fra kjente produsenter som Hipp og Nestlé inneholder det hormonforstyrrende stoffet bisfenol A (BPA), et stoff som i Danmark nylig ble forbudt brukt i produkter til barn under tre år.

Produsenten Holle melder nå at de garanterer for at deres barnematglass er uten BPA. Holle barnemat er økologisk, og selges i helsekostbutikker, Ultra Bryn og Sandvika, Jacobs og i enkelte Coop-butikker.

Link:

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Mat-og-drikke/Siste-nyheter/Barnematglass-fri-for-BPA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det føles som verden snevrer seg inn, snart dør man av å leve tror jeg...

Skrevet

Sant så sant:-)

Tenkte bare jeg skulle legge ut dette her for å informere om at det finnes barnematglass fri for BPA. Sånn for den som er interessert i det

HI

Skrevet

Takk for link! Det var kjekt å vite. Må sjekkes ut om de har det i butikkene her og om babyen liker det

Skrevet

Var ikke ment som et frekt svar altså, bare så mye som de etterhvert oppdager er skadelig!

Skrevet

Tolket det ikke som et frekt svar for jeg ser hva du mener:-)

Men det er alltid kjekt å vite at man har valgmuligheter og flere alternativer å velge i

HI

Skrevet

Har ikke sett det i butikkene her, men har ikke sett så nøye etter. Skal se i morgen

Gi gjerne en tilbakemelding

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...