Galskapens overhode Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 I et rolig øyeblikk i undervisningen i dag(er lærer) satt jeg meg ned for å registrere noe på dataen. Jeg ble svimmel og uvel, og så mase lyse prikker og hadde nesten bare tunellsyn der jeg til en viss grad klarte å se noe. JEg følte meg rett og slett uvel. VI er heldigvis 2 lærere, så min medlærer tok seg av avslutningen på dagen.. Dette hang i i 45 minutter før synet normaliserte seg. Jeg er fortsatt litt uvel og rar i hodet.. Noen som har vært borti eller høært om liknende?
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 hvor langt på vei er du? Jeg tror ikke det er svangerskaps forgiftning for det har skjedd meg og ibland. det skjer ofte meg når jeg ikke har fått nokk vann i meg og spist dårligt. Men viss du er orolig for at det er noe som er galet så må du få kontaktet legen din og få en sjekk=) Lykke til og håper alt går bra med deg=)
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 tror heller ikke det er svangerskapsforgiftning, har hatt det svineriet selv. Men du er nok sliten og kanskje trenger hakket mer søvn enn du får nå, da kan man få slike opplevelser. Sørg også for å få i deg mer enn nok mat og vann God bedring
Gjest Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Høres mer ut som blodtrykksfall eller blodsukkerfall..., kanskje begge deler... Pass på å spis jevt og trutt, masse drikke (og ikke bare vann).
umuliusen Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Jo, det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg har hatt liknende symptomer i forrige svangerskap, og da var det rett inn på sykehuset for kontroll. Hvor langt er du kommet/hvor mange uker?
Gjest Skrevet 19. august 2010 #6 Skrevet 19. august 2010 Dette høres ut som AURA MIGRENE, dvs du ser "fine" prikker, de kan blinke etc, kan minne om raketter. Du får dette - noen uten selve migrenen, n\andre som meg får en kreftig hodeverk etterpå.. Jeg har diagnosen, og har hatt mange anfall akkurat som du beskriver. Man kan miste side syn, få tunellsyn. Er masse som hører med dette. Du er kanskje stiv i nakken, stresset uten at du selv vet det. Det kan vare alt fra 2 minutt til lengre. det du skal gjøre når du ser desse prikkene er å konsentrere deg om å puste. Inn i 5 sekund og sakte ut i 5 sekune. Sånn skal du holde på til prikkene er forsvunnet. Gi meg beskjed om du får sånn igjenn. Ikke mange som vet om dette, og tror det er farlig, men det er det absolutt IKKE:) Lykke til.
Gjest Skrevet 19. august 2010 #7 Skrevet 19. august 2010 Dette høres ut som AURA MIGRENE, dvs du ser "fine" prikker, de kan blinke etc, kan minne om raketter. Du får dette - noen uten selve migrenen, n\andre som meg får en kreftig hodeverk etterpå.. Jeg har diagnosen, og har hatt mange anfall akkurat som du beskriver. Man kan miste side syn, få tunellsyn. Er masse som hører med dette. Du er kanskje stiv i nakken, stresset uten at du selv vet det. Det kan vare alt fra 2 minutt til lengre. det du skal gjøre når du ser desse prikkene er å konsentrere deg om å puste. Inn i 5 sekund og sakte ut i 5 sekune. Sånn skal du holde på til prikkene er forsvunnet. Gi meg beskjed om du får sånn igjenn. Ikke mange som vet om dette, og tror det er farlig, men det er det absolutt IKKE:) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå