Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Må ut å handle en del middager imorgen og er litt tom for idèer. Kan dere hjelpe meg litt?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Hvor små unger snakker vi om da? Selv mener jeg at det meste er barnevenlig, egentlig. Men her har du noen tips til litt superenkel og hurtig mat med næring, i alle fall: Blomkål og brokkoligratteng som du tilsetter pølsebiter. Ufattelig hurtig, men sunt. Tomatsuppe med makaroni og kokte egg. Barnefavoritt! Fiskekaker er jo alltid populært og veldig sunt. Lett å variere tilbehøret. Den grattengen du finner oppskrift til på betasuppeposen. Beta+potetmos+skinke, og gratineringsost. Min favoritt som barn var alltid fiskeboller i hvit saus. Små barn knar man det til, og blander alt i hop til en slags stuing. (Jeg vokste aldri fra det og gjør det enda, selv om samboer synes det ser ekkelt ut. hehe)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Pølse og makaroni, så blanser du inn litt grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Risengrynsgrøt. Fiskepudding med raspa gullerøtter og potetmos. Vildtgryte med ris og tyttebær. Lapskaus. Mitt beste tips er å ikke havne i den evige pølsefella. Da ender du fort opp med unger som bare vil ha pølse. Variasjon er viktig. De fleste pølsebaserte retter kan faktisk varieres med å bytte ut pølse med andre ting. Fiskepinner er også no skikkelig lureri. Det finnes mye god fisk som er barnevenlig.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Fiskekaker med potet(mos) og kokte/raspede gulrøtter og hvit saus. Sånne små kjøttboller på boks med brun saus og potet/ris/fullkornspasta + amerikansk blanding, lappskaus(ferdig frossen blanding) med karbonadedeig/strimlet svinekjøtt Tomatsuppe med hjemmelagde kjøttboller, egg, revet ost og rundstykker Brent kjærlighet med terina bogskinke og noe grønt Stekt ris med kylling, mais, egg og de grønnsakene som barna dine liker Vi (de)spise altfor mye pølser her hjemme, men kjøper de kylling og kalkunpøsene som kom best ut i test fra solvinge (de koste r15 kr pr pk på rema)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå