Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Min sønn har funnet måten til å få jeg skikkelig sint....! Han spytter på meg, å står å rågliser etterpå! Jeg har prøvd alt men han vil bare ikke slutte. han trasser og smeller i dører og skriker høyt når han ikke får vilja si. er dette normal oppførsel til en 3 åring?? Bor ei over meg som flere ganger kommer ned og sender mld til meg ang dette... Å sier hele tiden "Livet er hva du gjør det til, til alt" Hun har en kjempe snill sønn på 4 år, aldri møkkete, rufsete på håret eller noe, helt engle barn.... jeg veit virkelig ikke hva jeg skal gjøre med sønnen min, har prøvd alt!! Er helt sikker på at hun kommer til å ringe barnevernet pga husbråk, for hun tror det er jeg som smeller i dørene. da jeg sa det ikke var meg, svarte hun bare, en 3åring klarer ikke smelle å bråke så mye... Akkurat som om hun fryder seg over at han er sånn og ungen hennes er engel... vurderer serriøst å flytte!!
sånn ca Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 uffda hørtes ikke no koslig ut. Men hvis det er noe trøst gikk jenta mi gjennom det samme når hun var 2,5 år, det værste var vel at når hun blir sint spyttet hun som en sint liten lemmen. Hun spyttet en del bare på trass også:s Jeg har ikke noen gode råd som virker umiddelbart, for vi måtte snakke veldig mye om f.eks store jenter spytter ikke osv. (eller noe i den duren) jenta mi har alltid vært veldig opptatt av å være stor jente, så jeg spilte litt på det. Når hun hadde dager der hun oppføre seg bra, så belønnet jeg henne med at hun fikk prøve seg på en ny "voksen"-ting/ utfordring. Nå er hun 3 år og har nesten sluttet med all spyttingen, hun har ihvertfall blitt veldig mye bedre:) Når det gjelder den råglisinga, så er nok det bare en måte å erte deg på. Det som hjalp på min jente var rett og slett å snu ryggen til å finne på noe annet. Da ble det pluttselig ikke så morsomt etter en stund. Så er det kjempe viktig at du klarer å være mest mulig positiv og oppmuntrene når gutten din gjør som han skal osv. Da klarer du kanskje sakte men sikkert snu den dårlige vanen med å "plage" deg for å få oppmerksomhet. og skaff deg noen knotter til å ha på døren slik at det ikke går ann å smelle den hard igjen:) Skjønner at du blir litt "lei" av nabodama, men sånn er det bare. Noen har unger som er kjempe enkle å ha med å gjøre, mens andre får hendene fulle. Hun får nok en periode engang i livet der ungen hennes finner på no bøll^^ (hvertfall liker jeg å tro det^^) Dessuten er det et sunnhetstegn at barn er litt møkkete, da har de ihvertfall funnet på noe^^
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 ja flytte er nok løsningen på problemet..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Hmm...har vært borti en som spyttte på trass. Det jeg gjorde var å hente et papir og si han kunne spytte så mye han ville på det. Da var det ikke så moro å spytte lengere... Du får kanskje prøve ut litt forskjellige metoder. En metode kan jo være å gi barnet lite oppmerksomhet når det slår seg vrang og gi barnet ekstra oppmerksomhet når det oppfører seg bra. Kanskje lettere sagt enn gjort...Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå