Gå til innhold

Melding til barnevernet eller evt. politiet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurer på en ting som dere kanskje kan hjelpe meg med. Vi bor i nærheten av et sted der narkomane henger døgnet rundt. Det foregår åpent salg såvel som bruk, jeg har til og med sett folk sette skudd.

De siste dagene har jeg ofte observert ungdommer (15-17? Trolig ikke 18) som henger der når jeg kommer hjem fra jobben. De ser ut som om de har havnet på skråplanet, for å si det mildt. Den ene jeg så i dag hadde en arm full av arr etter selvskading. Den andre bare stirret tomt foran seg.

Er det et sted der jeg kan melde fra om ungdommer som høyst sannsynlig er under 18 år og meget sikkert har problemer? Jeg kjenner ikke de, vet ikke hvor de bor, vet bare at de er der, og at ingen som står der er rusfri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet og forklar situasjonen.

De vil da kunne kontakte BV om de får tak i/finner ut av hvem disse er og hvor gamle de er.

Skrevet

Takk for raskt svar. Er litt usikker på hvor motivert politiet vil være, jeg ringte dem forrige søndag ang. flere titalls sprøyter som var strødd på bakken, med nåler og det hele (inkl. størknet blod), sprøytene ble ikke plukket før tirsdagen...

Vi får se om de bryr seg mer etter denne saken om jentungen på 15 som dødde av overdose.

Skrevet

Du får bare kalle dem "barn" og ikke "ungdommer" og se om de reagerer.

Skrevet

Si at du har sett trafikk som også tyder på kjøp og salg. Da kommer de, for de vil gjerne kunne ta en langer i samme slengen.

Skrevet

Nei, akkurat denne biten har de gitt opp for lengst.

Vi bor ved Nygårdsparken, alle som kjenner til Bergen vet at politiet (og kommunen, og politikerne, og myndighetene forøvrig) har sluttet å bry seg for LENGE siden.

Vi er bare noen få resistanter igjen som nekter å gi opp en bydel som kunne vært helt nydelig men som er invadert av kriminelle og folk i stor nød. Og jeg får frysninger når jeg tenker at folk dør under vinduet mitt uten at noen gjør noe for å hjelpe.

Skrevet

Sant...

Ring polisen, du. Da har du i allefall prøvd noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...