tante grusom master of law Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Var i ferd med å bake klissebrødet ditt da det grusomme intraff. Sleiva knakk. Jeg ble så opprørt at jeg heiv hele deigen i brødbakermaskinen. Venter nå i spenning på resultatet. Med en hel pakke gjær i en brødbakermaskin, kan resultatet lett bli noe volumøst. Any how, jeg holder deg 100% ansvarlig. En knukket sleiv med størknet deig og faktura kommer i posten... Eller så var det på grunn av min enorme styrke og rå muskelkraft som sleiva knakk, da er det greit. Uansett, tusen takk for oppskriften, det begynner å lukte godt fra kjøkkenet:)
tante grusom master of law Skrevet 18. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 18. august 2010 Update. Brødet ble fantastisk og este ikke ut over det hele. God oppskrift. Har spist mengder med varmt nystekt brød med smør og svensk ost:)
Mor Løvehjerte Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Er det den derre berømte vi diskuterte på skavle i går?
tante grusom master of law Skrevet 18. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2010 Jepp. Husker hun la ut oppskriften for en god stund siden, men ble minnet på det igår og måtte prøve. Anbefales på det varmeste. Enklere blir det ikke (dersom sleiva ikke knekker da).
blomstre Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Jeg har tresleiver å avse, men har ikke fått med meg oppskriften... link?
Mor Løvehjerte Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Ok... mulig det blir brødbakst her i huset også. Men det får bli i morgen etter innmari morsom visitt hos Hr. Gynekolog. Orker ikke tanken på å ligge der å være oppblåst som en ballong, holde igjen innmarigodtmenmassegjærbrødluft og slappe heeeelt av. Tåler en knekt sleiv, vil jeg tro.
tante grusom master of law Skrevet 18. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2010 I denne tråden finnes oppskriften: http://www.dinbaby.com/forum/thread/142209736
tante grusom master of law Skrevet 18. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2010 Hehe, skjønner tanken:)
Gjest sug lut Skrevet 19. august 2010 #10 Skrevet 19. august 2010 Søta, jeg er så enkelt møblert at jeg blir glad bare folket får brød. så selvsagt skal du få sleiva di. Gleder meg til postsendinga, sleivrestene er forhåpentligvis så store at jeg må hente dem ut hos søtingen i postluka på Coop (sikle)?
blomstre Skrevet 19. august 2010 #11 Skrevet 19. august 2010 Å Lut! Jeg trenger jo Hummus til å dyppe mitt brød i :-) Ganske sikker på at du har lagt ut en oppskrift på det en gang også. Ettersom jeg behersker google har jeg selvfølgelig funnet frem til at man trenger kikerter, olivenolje, hvitløk, spisskummin og sitron. Men så var det en ingrediens til Tahin - kan de ha det på helsekosten tro?... eller Meny? Noen andre hemmelige ingredienser?...
Gjest sug lut Skrevet 19. august 2010 #12 Skrevet 19. august 2010 Goddag kjære! Tahine (sesamfrøpasta) får du på glass hos innvandrerne, evt kaaaanskje i en velassortert Meny? Har ikke sett det der, da, men har heller ikke leita. Vil i så fall tro at det uansett er billigere på hjørnet. Dypp, spis og vær glad! Kan for variasjonens skyld (eller egentlig for de gangene det viser seg at du raskt vil ha, men savner sitron/lime) si at det smaker helt utmerket med en skvett balsamico for syrlighet i stedet for sitronen...
blomstre Skrevet 19. august 2010 #13 Skrevet 19. august 2010 Tenkte jeg skulle spare turen til by'n der innvandrerne har sin fine butikk serru... Meeeen i skrivende øyeblikk så kom jeg jaggu på at jeg trenger linser også... ikke de fra innvandrerne, men fra Synsam. Så da skal vi se om det ikke blir både godt syn og god mat på meg i helga likevel ja! ...og når jeg først øyner en hummus så googla jeg videre og fant oppskrifter på både shawarma og shrikand... tenker det blir 1001-natt i pavlijongen i helgen. Må visst stikke innom kaffeshappa i byen å snappe med meg litt eple-te også. Mmmm, snart helg - hurra! :-)
tante grusom master of law Skrevet 19. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 19. august 2010 Jeg må nok skuffe deg Luten. Jeg hivde sleiva igår, og fordi brødet ble himmelsk godt, så er du fratatt alt ansvar. Håper du får en sjanse til å se lekkerbisken på coop uansett!
Mor Løvehjerte Skrevet 19. august 2010 #15 Skrevet 19. august 2010 Jeg har en sleiv til overs, hvis noen er i beit for en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå