Gå til innhold

Gravid eller ikke gravid? 3 uker siden mens men negative gr tester!


TUDDELU

Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Jeg melder meg inn her selv om jeg ikke helt vet om ting har gått veien...

 

Tingen er det at jeg har prøvd å bli gravid nå i ca et halv år. Jeg har alltid veldig regelmessig mens. Men nå har jeg ikke hatt mens siden 5.juli Skulle hatt den rundt 29. juli men den dukket bare ikke opp.

 

Det var selvsagt også det jeg håpet. Problemet er at jeg heller ikke har fått positive graviditetstester.

 

Skulle ønske jeg kunne fått det enten bekreftet eller avkreftet. Tørr likson ikke glede meg over en mulig liten spire om det er noe annet som gjør at mensen er sen...

 

Nå er det 19 dager over tiden og jeg er kjempefrustrert. Har jobbet mye i det siste og ikke hatt mulighet til å gå til legen. Skal til lege på fredag 20. august.

 

Jeg får bare negative gr tester Har prøvd Clear Blue, Quick Respons og billigstrips men ingenting. Kanskje bortsett fra en billigstrips som viste en mikroskopisk strek....

 

Jeg har også prøvd med en eggl tester og de slår himmelhøyt ut....mye sterkere en når jeg bruker dem som eggl testere. Har hørt at den skal være en bra indikasjon på at man er gravid.

 

Jeg vet dessuten at jeg ganske sikkert har hatt eggløsning - har brukt test som slo ut som vanlig.

 

Hmmmm bare et lite hjertesukk. Hadde vært så kjekt å visst.....Noen som har noen gode råd? eller har vært i en lignende situasjon? Kan jeg være gravid selv om gr testene ikke slår ut.

 

Kan legge til at jeg har kjempe ømme pupper (det kommer og går) masse mensmuring og kvalme (som også kommer og går)

 

Hilsen Tuddelu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd clear blue digital test?

 

Jeg hadde veldig svake tester, og skulle sees veldig godt på for å se at de var positive.

Så tok jeg en digital test og den viste gravid...

 

Det høres jo ut som om du er gravid da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstestene er jo mer enn 99% sikre tatt fra forventet menstruasjon... Så du har nok kanskje små marginer på å være gravid. Hvis kroppen ikke produserer hcg og det ikke er påviselig via tester er du nok ikke gravid, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm utrolig frustrerende dette.

 

Fremdeles ingen mens. Skal til lege i morgen så får vi se.

 

Dersom det ikke har gått veien så hadde det vært bedre å bare få den dumme mensen så jeg kan prøve videre. Å være sånn i limbo og ikke ane er så slitsomt.

 

Og ja jeg har prøvd Clear Blue men den var like negativ. Er sikker ikke gravid da tenker jeg.

 

Har dessuten aldri brukt p piller og har derfor aldri hatt uregelmessig mens....forstå det den som kan. Satser alt på legebesøket i morgen :-)

 

Kanskje jeg har vært gravid men at det ikke var liv laga? Men hvorfor kommer det ingen mens da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei =)

 

Jeg har selv prøvd å bli gravid flere måneder, nærmet seg 1 år før jeg fikk to streker.... Dette har ført til masse rare symtomer, mange av de var dessverre bare mentalt.

 

Dersom du stresser med graviditeten og bare tenker på "er jeg gravid nå????" så kan du dessverre mentalt gjøre slik at mensen ikke kommer / kommer for sent.

 

Selv har jeg endelig fått positivt svar, men jeg måtte jobbe litt med meg selv. PRØV og slapp av ikke stress med det. ( vet at det er veldig lett for meg å si nå, men det skader ikke å prøve.)

 

Et annet tips jeg har hørt som jeg selv prøvde, vet ikke om det var tilfeldig eller ikke, men jeg så for meg at jeg hadde et barn i armene som var mitt. Dette fikk meg til å slappe av for hvorfor stresse når jeg "har" barnet der... Kort tid senere ble jeg gravid =)

 

Lykke til hos legen og lykke til med videre prøving dersom resultatet er nedslående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...