Gå til innhold

Alenemor, student og skrekkslagen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gledet meg lenge til dette , men kjenner panikken tar meg... Hvordan i huleste skal jeg klare dette?? Det er lenge siden jeg gikk på skole sist og har aldri skrevet oppgaver på pc før.. Så itillegg til alt pensumet, må jeg lære absolutt alt som gjelder data!!! Hvordan kombinere mammarollen, studier, tilbringe tid til venner og familie og husarbeid... osv osv ...

Trenger noen oppmuntrende ord her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir nok litt tøft i begynnelsen, hvertfall hvis det er lenge siden du har studert. Men er du flink til å benytte deg av lærere og medelever, kommer du fort i det igjen.

Det viktigste for å få ting til å gå rundt sånn nogelunde er god planlegging:) klær, matbokser og andre ting du trenger til dagen etter bør legges frem kvelden føre, da slipper man mye stress om morgenen:)

Og ta i mot hjelp fra de du kan.

Jeg er gressenke og bor på et sted der jeg verken har famile, venner eller kjennskap til selve stedet. Hadde kjempe nerver jeg også når jeg skulle starte skoleåret. Men det gikk kjempe fint egentlig:)

Var litt problematisk i starten siden det var første året til jenta mi, hun sopte med seg alt av sykdommer følte jeg^^ pluss at det var ikke like lett som jeg trodde å bare hoppe tilbake i studiene.

Men med hard jobbing ble det bare lettere og lettere som jeg fikk studieteknikkene inn igjen, pluss at jeg fikk mange gode nye venner som har hjulpet meg masse.

Jeg er sikker på at dette kommer til å gå bra hvis du går inn for det:)

Skrevet

Jeg fullførte studiene før jeg nå får barn, så har ingen konkrete tips. Men jeg vet at de av medstudentene mine som hadde barn var 100 ganger mer strukturerte og organiserte. Og de gjorde det minst like bra på eksamner som oss andre. De hadde rett og slett presse på seg tror jeg. De kunne ikke henge to timer i kantina og surre rundt. Du har nok mer livserfaring også :) Vet ikke hva du skal studere, men det skader aldri med litt erfaring. Du vet at du må jobbe effektivt den tiden barn(a) er i barnehage/skole, og det skal være fullt mulig å gjennomføre ett studie på normert tid med å jobbe effektivt 8 til 16 og kanskje lese litt notater etter at barna har lagt seg. Lykke til! jeg synes dere studiemødre er tøffe. mange som ikke tørr og følge drømmene og ta utdannelse etter de har fått barn :) stå på

Skrevet

Vel jeg er ganske "heldig" at jeg ikke har noen venner her jeg bor, og familien bor langt unna så de ser jeg bare to ganger i året. Så får meg har det gått strålende. Ensomt, helt klart :( men men sånn er det desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...