112 Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Gutten vår begynnte på ny skole i dag, og han er så trist for ingen ville leke med han. Han hadde gått bort og spurt flere, men de hadde bare løpt vekk. De er 2 klassinger...Føler meg så lost...Hva skal man gjøre? Hva blir for mye innblanding? Hva er vanlig? Har så lyst til å hjelpe han, men vet ikke hvordan...Er takknemlig for alle råd!!!
Villa Perlesukker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Sånt er vondt men si til gutten din at det er supert at han spør andre omde vil leke og må fortsette med dette. Tror dette går seg til jeg;) Skjønner du blir tristmen hadde gitt det en uke eller to og så kontaktet skolen om det fortsetter:) Klem til deg:)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Sånt er trist ja, føler med deg. Min hadde litt problemer da han starta i første. Kjente ingen fra før mens "alle" de andre guttene kom fra samme barnehage. Snakka med både sfo og læreren om det jeg, slik at de var klar over det. Det tok litt tid før det gikk seg til, men det ordna seg etterhvert
sillyfilly og Olivia Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Mitt hjerte blør også for sønnen din for jeg var der selv. Jeg var sånn hele skolegangen(ikke for å skremme deg). Men jeg tror du burde oppmuntre han til å oppsøke barna. Evt kan du kanskje invitere noen i klassen hans hjem til og finne frem noen spill eller noe og "hjelpe" de litt. Det skulle ihvertfall jeg ønske noen gjorde for meg. Kanskje prate med mamma'n til noen av guttene i hans klasse om de kan oppmuntre barna dems til å leke med han? Men som andre har nevnt bør du kanskje la det gå noen uker, kanskje det ordner seg selv.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Jeg tror jeg hadde gitt det noen dager og siden snakket litt med læreren om h*n kunne hjelpe gutten din med å finne seg tilrette blandt de andre elevene i klassen. Må si at jeg lurer på hvor det er han har begynnt. For i klassen til jenta mi skulle det begynne en ny gutt idag. Begynnte bare å lure på om det kan være sånt sammentreff at det er samme klasse de går i nå. Hvilken skole er det han har begynnt på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå