olla Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Gratis legehjelp du liksom. Guttungen var på sykehuset og måtte sy etter et uhell på skolen i friminuttet. Måtte sy og var på sykehuset i 5 timer(mye venting, må vite....)I dag dumpet giro ned i postkassen for materialkostnader. Gjør jo ikke noe å betale altså, men snakk om å være tungvindt. Hvor mye koster det ikke når 1 person skal fikse giro og legge i konvolutt......og sende i posten... Ja, ja...
lille sprelle Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 jøss! men det finnes ingen grenser - var på tidlig ul og da måtte jeg betale 25 kr for den "kondomen" de trakk utenpå apparatet.....
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Det er ganske så fort gjort å sende en giro, dessuten så tjener de vel inn på det pga girokostnader. Vanlig takst hos oss er 54 kr for å sende giro... og 8 kr i faktisk porto. Vet ikke hvor mye en konvolutt koster, men vil tippe vi kanskje betaler 50 øre for en...
olla Skrevet 18. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2010 de skulle ha 75 kr for bandasjene eller noe av det andre de brukte. Konvolutten koster nok ikke mange ørene, men som du sa 8 kr i porto, og så kommer vel ikke brevet ned i konvolutten av seg selv..... Mitt poeng er, hvorfor ikke bare la oss betale de 75 kr når vi var der?? Men det virker som om de skal sende giro, slik at de ikke skal få reaksjoner på beløpet.
olla Skrevet 18. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2010 palmesus: Tar dere betaling for materialkostnader på legekontoret også? Til barn altså.
velger nick en annen dag Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 kan jo forsåvidt forstå at de tok betalt lille sprelle. Dersom de har 10 pasienter om dagen så vil det jo koste ca 5000,- i måneden, og da blir det jo litt penger i året......
ღMadame_mim ღ Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 Koster det noe å ha barna hos lege/sykehus altså??? Jøss da lærte jeg noe nytt i dag også, trodde det var helt gratis jeg inkludert materiell!
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Ja, det gjør vi. Både for barn og for de med frikort. Enkelte prøver koster også, bla celleteller. Men ja, det er dumt at dere ikke kunne betale når dere var der. Uten at jeg skal si det for sikkert kan det være at de ikke oppbevarer kontanter, eller ikke tar imot betaling i det hele tatt. 75 er forøvrig det vi også tar betalt for materiell, uansett hvor dyrt det enn måtte bli. Har enkelte pasienter som får bandasje og sånt utstyr for langt over 300 kroner, opptil 3 ganger i uka... men som sagt, de betaler bare 75 pr gang.
olla Skrevet 18. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. august 2010 Dette var på sykehuset, pga at kuttet var så dypt at de måtte sy. Ikke fått noe hos legen ennå, så vet ikke derfra, ikke legevakten heller. Venter i spenning, 2 uker siden, så kan kanskje ennå komme noe.
olla Skrevet 18. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. august 2010 Det rare var jo at det var en annen forann oss som måtte betale, derfor anntok jeg at barn slipper, siden de sendte oss rett hjem.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Ah... nei da har jeg ikke noe forklaring ) Slurv!!! Hehe
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Det kan hende legen/sylepleier ikke visst at barn skal betale materiale og at helsesekretæren har fått skjemaet hvor takstene står opplyst og plottet det inn i datasystemet;) Da kommer beløpet opp og regningen blir sendt! Skjedde mange ganger da jeg arbeidet som helsesekretær på sykehus. Mange pasienter får ikke med seg skjemaet eller glemmer å levere det og da får de regning i posten:) Materiale skal alle betale. Og kommer man som ø-hjelp må man regne med ventetid dessverre...
olla Skrevet 18. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 18. august 2010 fikk ikke noe skjema, nei, så de har vel glemt det. Venting må en jo regne med, men når en skal innom 3 forskjellige plasser, tar det på for en stakkars 6 åring som sitter med to hender som er fulle av blod, og åpne sår....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå