Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Her blir gulvene vasket en gang i uken. Støvsuger et par ganger i uken. Og tørker støv et par ganger i uken. Badene blir rengjort et par ganger i uken også (altså toalett og vask..). Ser det jo også an ved behov da..er det skikkelig skittent og møkkete så vasker jeg jo over gulvene da...men som regel er det en gang i uken.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Hmm..flink du;) Vi rengjorde omtrent som deg når vi hadde ett barn. Nå har vi 4 barn og behovet for rengjøring er ikke blitt mindre, men vi har dobbelt så lang tid mellom hver gang vi vasker sammenlignet med før. Tiden/kreftene strekker ikke til med begge voksne i 100% arbeid...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Maks 1 gang i uka. Støvtørking annenhver uke. Hender vi hopper over hele greia hvis lørdagsværet er ekstra fint og vi har andre ting å gjøre. Har ikke hørt om noen som har dødd pga støv her i landet.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 Støvsuging 1-2 ganger i uka, og støvtørking max en gang i uka, kanskje halvannen uke mellom også. Vasker sjelden golvene, kanskje 1 gang pr mnd. Men har ikke lite barn som kryper lenger da:) Da var jeg mer hysterisk, men var nok egentlig helt unødvendig;)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Støvtørkning ca 3x i uken, rett og slett fordi vi har mørke tre møbler hvor alt støv sees med en eneste gang. Støvsuging annen hver dag, ulempen ved ikke å ha tepper.. Vasking av kjøkken, omtrent hver dag, man ser finger flekkene med en gang på kjøkkenet (angrer dypt på at jeg ikke visste noe om dette da vi bestillte kjøkken) WC flere ganger i uken, badet generellt 1x pr uke. Og eh jeg hater egentlig å vaske..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 Åh, bra å se at jeg ikke rengjør for lite iallefall... Trodde faktisk det,jeg. Men kommer fra et hjem der det alltid skulle være plettfritt til enhver tid, mamma vasket,støvsuget og tørket støv daglig,så og si. Så jeg føler jo at jeg gjør det veldig skjelden i forhold til hva jeg er vant til hjemmefra..men da er nok jeg mer "normal", og moren min "over-renslig/ryddig" ;P Vi har 3 små fra 0-4 år...så blir fort møkkete her.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Jeg vasker hele huset ca en gang i uka. Kjøkkenet holder jeg rent hele tiden. Det blir vasket overflater hver gang det har vært i bruk. Badet tar jeg etter behov, men det holder som regel med en gang i uka, og spraye over vasken en gang i mellom (har heldigvis en mann som klarer å treffe doen, og som vasker den selv hvis den blir skitten etter ham). Vi holder det ryddig hele tiden med det er stadig støvete (ingen barn, men to hunder). Burde støvsugd oftere, men jeg hater det, så det blir med en gang i uka hvis ikke vi får besøk eller noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå