Gå til innhold

Vannavgang - hvordan er det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg er plaget med mye tynn utflod og dermed er det ikke så lett å vite bestandig når det kommer mye.

Ser det annerledes ut? Lukter det annerledes? Babyen sitt hode er festet, så regner ikke med at det vil fosse ut akkurat, men heller sive ut.

Er det noe jeg bør se spesielt etter? Farge? Slim?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mine to har hodet vært festen. Med første gikk vannet da jeg lå på fødestua og ejg merket det ikke. Med andre var jeg til kontroll på sykehuset da det plutselig rant varmt vann nedover beina. Det føltes som lunkent vann og så sånn ut og, litt grumset.

Skrevet

Jeg var to dager over termin, og hadde hatt rier i et og et halvt døgn (hjemme.. fikk ikke komme på fødestua pga det var uregelmessig og mellom 6 og 15 min mellom hver gang) Så plutselig gikk vannet midt på natta i senga (lå ikke å sov for å si det slik :P ) Kjentes ut som noe smalt (tror det kom en lyd også) og det fosset ut vann. Sprang på badet med vannet rennende etter. Det var en god del vann..

Skrevet

14.37 her.. Det var blankt og luktet litt.. sædaktig.. :P

Skrevet

Jeg har merket godt at det er vannet som gikk begge ganger.

Hodet har vært festet begge ganger, men det har likevel kommet i en stor splæsj.

Det var mest vann første gangen.

Første gangen startet fødselen med vannavgang da var det helt klart og luktet som en sier enten som sæd eller emment kloraktig.

Andre gangen gikk vannet ca. 50 min før ungen ble født. Det var lyse rosa av blodet som kommer under modningen/ utvidelsen av fødselskanalen.

hadde da 9 cm åpning.

Skrevet

Første gangen var ikke hodet festet. Jeg var på do, og da jeg var ferdig med å tisse rant det fremdeles. Virket som ganske mye. Andre gangen gikk vannet etter at riene hadde vart en stund. Da sa det temmelig høyt poff, og vannspruten sto. He he, stakkars jordmoren som sto i fotenden av senga. Det rant av henne...

Skrevet

Jeg tenkte det samme som deg, hvordan er egentlig vannavgang og vil jeg merke det hvis det skjer meg?

Min fødsel begynte med vannavgang dagen før termin, og det føltes nesten ut som om jeg tisset på meg. For min første tanke var, nå tisser jeg vist på meg..

Men det kunne ikke stoppes og det rant masse. Og det er som de sier over her, lukta kunne minnes om sæd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...