Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Må man på akutten dersom man mistenker spontanabort, uke 5? Mener å ha lest at noen her inne måtte det. Hva gjør dem evt der? Får man ultralyd, utskrapning e.l? Syntes det hørtes veldig rart ut, men nå er jeg i samme situasjon selv og jeg ikke om jeg skal kontakte lege eller akutten.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Normalt sett skal man ikke trenge å reise på akutten pga SA i uke 5. Det er så tidlig at kroppen stort sett ordner opp selv. Er du i tvil, kontakter du fastlegen i første omgang og tar det derifra.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Jeg blødde i uke 6 (var 5+3 da), og ringte legevakt. FIkk beskjed om å ta det med ro, og ta kontakt med fastlege noen dager etter om jeg var usikker og ønsket bekreftelse/avkreftelse på graviditeten. Så tidlig i svangerskapet fikser kroppen opp selv så man trenger ikke legetime. De kan jo ikke berge noe, og det er ikke behov for utskrapning så tidlig.
Gjest Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 I uke fem merker du sannsynligvis ikke "spontanaborten" stort mer enn vanlig mensen. Uke 15 derimot er en helt annen greie. Kanskje noen har tastet feil i farta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå